ایلیا موتور ،شو روم لوتوس را در تهران افتتاح کرد

شرلوک هلمز با تیپ اسپرت

لــــوتوس کارز، شــرکت انگلیسی‌‌ای است که سال 1952 توسط کالین چاپمن و کالین دیر تاسیس شد. این شرکت سازنده خودروهای اسپرت و مسابقه‏ای است و کارخانه اصلی و دفتر مرکزی آن، در فرودگاهی متعلق به زمان جنگ جهانی دوم، در شهر نورفک قرار گرفته‏اند. این شرکت طراح و تولیدکننده خودروهایی است که به سبک بودن و خوش‏دستی مشهورند. شرکت لوتوس همچنین مالک شرکت خدمات مهندسی لوتوس است، که کارخانجات آن، در کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، چین و مالزی مستقر هستند. اولین کارخانه تولید خودروی لوتوس، درمزرعه ای‌قدیمی پشت هتل «ریل وی» در هورنسی واقع در شمال لندن راه‏اندازی شد. اولین خودروی لوتوس به نام لوتوس الیت سال ۱۹۵۷ طراحی و ساخته شد. این مدل زیبا، عملکرد قابل قبولی داشت و در طول مدت تولید ۵ ساله‏اش، تعداد 1000 دستگاه از آن به‏فروش رسید. جانشین الیت به نام لوتوس الن، مثالی از اتومبیل‏های اسپرت بود که در سال ۱۹۶۲ به بازار معرفی شد و به بالاترین فروش در مدل‏های لوتوس دست یافت. سال ۱۹۸۶ لوتوس توسط جنرال موتورز خریداری شد. لوتوس امیدوار بود که تحت این نام بزرگ بتواند فروش خود را سه برابر کند. سال ۱۹۸۹ لوتوس دوباره اتومبیل محبوب خود الن را با این امید که بتواند فروش را بالا ببرد، وارد خط تولید کرد، ولی بحران مالی، قوانین جدید مالیاتی برای خودروهای لوکس و تغییر سلیقه افراد، بازار را تغییر داده بود. سال ۱۹۹۱ لوتوس با مرسدس بنز، جگوار کارز، پورشه، پژو و استرلینگ متحد شد و 20 درصد از نیروی کار ۱۵۰۰ نفری خود را اخراج کرد. در سال ۱۹۹۳ کمپانی جنرال موتورز این شرکت را با ارزش ۳۰ میلیون یورو به تاجر ایتالیایی رومانو آرتیولی، که مالک هلدینگ A.C.B.N بود و قبلا نیز بوگاتی را تصاحب کرده بود، فروخت. سال ۱۹۹۶ عمده سهام لوتوس به پروتون که شرکتی مالزیایی بود فروخته شد. امروزه بازار عرضه محصولات این شرکت بسیار کوچک است، زیرا فقط خودروهای لوکس مسابقه‏ای را تولید می‏کند و از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۹۵ تنها حدود 50 هزار خودرو ساخته است
کد : 307
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 شهريور 1394
print
نظرات : 0
شرلوک هلمز با  تیپ  اسپرت

لــــوتوس کارز، شــرکت انگلیسی‌‌ای است که سال 1952 توسط کالین چاپمن و کالین دیر تاسیس شد. این شرکت سازنده خودروهای اسپرت و مسابقه‏ای است و کارخانه اصلی و دفتر مرکزی آن، در فرودگاهی متعلق به زمان جنگ جهانی دوم، در شهر نورفک قرار گرفته‏اند. این شرکت طراح و تولیدکننده خودروهایی است که به سبک بودن و خوش‏دستی مشهورند. شرکت لوتوس همچنین مالک شرکت خدمات مهندسی لوتوس است، که کارخانجات آن، در کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، چین و مالزی مستقر هستند. اولین کارخانه تولید خودروی لوتوس، درمزرعه ای‌قدیمی پشت هتل «ریل وی» در هورنسی واقع در شمال لندن راه‏اندازی شد. اولین خودروی لوتوس به نام لوتوس الیت سال ۱۹۵۷ طراحی و ساخته شد. این مدل زیبا، عملکرد قابل قبولی داشت و در طول مدت تولید ۵ ساله‏اش، تعداد 1000 دستگاه از آن به‏فروش رسید. جانشین الیت به نام لوتوس الن، مثالی از اتومبیل‏های اسپرت بود که در سال ۱۹۶۲ به بازار معرفی شد و به بالاترین فروش در مدل‏های لوتوس دست یافت. سال ۱۹۸۶ لوتوس توسط جنرال موتورز خریداری شد. لوتوس امیدوار بود که تحت این نام بزرگ بتواند فروش خود را سه برابر کند. سال ۱۹۸۹ لوتوس دوباره اتومبیل محبوب خود الن را با این امید که بتواند فروش را بالا ببرد، وارد خط تولید کرد، ولی بحران مالی، قوانین جدید مالیاتی برای خودروهای لوکس و تغییر سلیقه افراد، بازار را تغییر داده بود. سال ۱۹۹۱ لوتوس با مرسدس بنز، جگوار کارز، پورشه، پژو و استرلینگ متحد شد و 20 درصد از نیروی کار ۱۵۰۰ نفری خود را اخراج کرد. در سال ۱۹۹۳ کمپانی جنرال موتورز این شرکت را با ارزش ۳۰ میلیون یورو به تاجر ایتالیایی رومانو آرتیولی، که مالک هلدینگ A.C.B.N بود و قبلا نیز بوگاتی را تصاحب کرده بود، فروخت. سال ۱۹۹۶ عمده سهام لوتوس به پروتون که شرکتی مالزیایی بود فروخته شد. امروزه بازار عرضه محصولات این شرکت بسیار کوچک است، زیرا فقط خودروهای لوکس مسابقه‏ای را تولید می‏کند و از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۹۵ تنها حدود 50 هزار خودرو ساخته است

ایرانیان میتوانند لوتوس دلخواهشان را سفارش دهند.

رونمایی از خودروی لوتوس الیزه در تهران روز پنجشنبه در نمایندگی ایلیا موتور با حضور هیات رئیسه و اعضای انجمن واردکنندگان خودرو، مسئولین شرکت‌های داخلی و خارجی، مهمانان ویژه همچون سفیر مالزی و مدیر خاورمیانه کمپانی لوتوس و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. محمدعلی بصروی مدیرعامل ایلیا موتور در نشست خبری خود در این مراسم با اشاره به مزیت این خودرو نسبت به خودروهای هم‌قیمت خود گفت: اولین رقیب ما در دنیا بین خودروهایی با قیمت حدود 300 میلیون تومان، پورشه و سپس ب. ام.و است. به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» محمدعلی بصروی درباره برنامه‌هایی که برای فروش شرایطی لوتوس در بازار ایران وجود دارد، اظهار کرد: با یک شرکت لیزینگ صحبت شده است که از سه تا 60 ماه، با 40 درصد مبلغ اولیه، این خودرو به صورت لیزینگ واگذار شود. وی با تاکید بر اینکه این خودروها به صورت کاستوم سفارش داده می‌شود، بیان کرد: متاسفانه این عادت در مردم ما کمرنگ شده است، در حالی که در مورد لوتوس مشتری می‌تواند طبق کاتالوگ، همین‌جا خودروی مورد نظر را به نام خود و با ویژگی‌هایی که مد نظر دارد، سفارش دهد و روی سایت هم می‌توانند روند ساخت آن را پیگیری کنند. بصروی توضیح داد: حدود دو ماه و نیم ساخت خودروهای سفارش داده شده طول می‌کشد و بعد از 15 روز هم اینجا تحویل مشتری می‌شود که به طور کلی سه ماه و 10 روز از زمان سفارش تا تحویل خودرو زمان لازم است. این در حالی است که فعلا بر اساس سفارش کلی شرکت، مشتریان می‌توانند در صورتی که سفارش خاص نداشته باشند بدون صرف وقت خودرویشان را تحویل بگیرند. مدیرعامل لوتوس ایران همچنین تاکید کرد: یک‌سری از ماشین‌ها را خود ما سفارش داده‌ایم که تعدادی از آنها فروخته شده و تعداد دیگری هم برای فروش موجود است. وی در مورد بررسی بازار داخل برای فروش این خودرو گفت: لوتوس سگمنتی است که پیش از این در بازار نبود و امیدواریم و معتقدیم فروش خوبی خواهد داشت. بصروی با اشاره به این‌که این خودرو در رده خودروهای لوکس به شمار نمی‌رود، یادآوری کرد: لوتوس خودرویی است که قشر پایه جامعه نیز می‌توانند به صورت اقساطی آن را بخرند، در حالی که الان با این قیمت جوانان می‌توانند خودروهای کره‌ای داشته باشند. به گفته مدیرعامل لوتوس ایران، شش ماه است که قرارداد قطعی با شرکت مادر بسته شده است، در حالی‌که امروز بزرگ‌ترین انبارقطعات لوتوس در خاورمیانه، در ایران قرار دارد. وی گفت: کارخانه مادر، موتور لوتوس را مطابق با شرایط بنزین ایران تنظیم کرده اما بهتر است که خریداران لوتوس هنگام بنزین زدن از اکتان و مکمل‌ها استفاده کنند.


حضور لوتوس در ایران

چند ماهی می‌گذرد که خبر ورود لوتوس به ایران رسانه‌ای شده است. اولین محصولات این برند در 26 شهریور 1394 در تهران توسط شرکت ایلیا موتور رونمایی شد.
ایلیا موتور که نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش این برند در ایران است، سبک و سیاق حرفه‌ای را در کار خود رعایت کرده است و قرار است بر مبنای سفارش اختصاصی، این ماشین‏ها را به ایران بیاورد. به طوری که هر خریدار ایرانی می‏تواند ماشین مورد علاقه خود را در رنگ و تودوزی دلخواه سفارش دهد. سپس خودرو با نام شخص در انگلیس تولید شده و بعد از حدود 3 ماه در ایران تحویل مالک اصلی می‌شود.
به گزارش خبرنگار روزنامه «دنیای خودرو» در مراسم رونمایی، لوتوس الیزه در دو مدل 220 CUP و S رونمایی شد. این ماشین ها به موتور 8/1 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز هستند که به لطف سوپرشارژ، 217 اسب بخار قدرت با 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‏کنند. اکثر موتورهای لوتوس از شرکت تویوتا تامین می‏شوند که الیزه از این قضیه مستثنی نیست. گیربکس‌های الیزه از نوع 6دنده دستی هستند که ضریب دنده اسپرت برایشان انتخاب شده تا حس اسپرت بودن تنها در ظاهر خودرو ختم نشود. الیزه محور عقب است و موتور میانی محسوب می‏شود. وقتی فاصله محوری این ماشین 2300 میلی متر است این مفهوم را می‏رساند که با یک خودرو کوچک دو نفره طرف هستیم که از این نظر هم اسپرت و هم شیک است. ارتفاع کم خودرو باعث می‏شود وقتی کنار ماشین می‏ایستید، احساس خاص بودن این انگلیسی دست ساز را بهتر درک کنید.
در این خودرو برای حفظ پایداری و کارایی بیشتر ماشین، دیفرانسیل‏ به قفل الکتریکی مجهز شده است. رینگ خودرو 16 اینچی با پهنای 175 در جلو و 225 در عقب است. تایرهای ماشین از شرکت یوکوهاما تهیه می‏شوند که یکی از بهترین سازندگان لاستیک در جهان است. طراحی بدنه کاملا آیرودینامیک است و بر خلاف برخی خودروها، رعایت اصول طراحی باعث شده است تا با خودرویی جذاب طرف باشیم. در نسخه S سقف الیزه متحرک و قابلیت جمع کردن دارد. در عوض نسخه 220 CUP به کیت 220 و بال عقب مجهز شده که زیبایی خاصی دارد. وزن نسخه S 924 کیلوگرم است و نسخه کاپ 220 حدود 950 کیلوگرم وزن دارد. سیستم تعلیق الیزه از نوع گازی است که به برند Bilstein مزین است. کالیپرهای جلو خودرو را AP Racing و در عقب، برمبو تامین می‏کند.
این خودرو از نظر ایمنی به دو کیسه هوا و سیستم کنترل کشش مجهز است که به لطف شاسی قوی، فضایی امن را برای راننده و سرنشین ایجاد می‏کند. با بهره‌مندی از سیستم DPM، این خودرو بسته به شرایط مختلف، عملکردی خاص را تحویل راننده می‏دهد. همین سیستم باعث می‏شود که الیزه کمتر از 2/4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
داخل ماشین همه چیز ساده و کاربردی در نظر گرفته شده است. سیستم صوتی ماشین قابلیت پخش CD و iPod را دارد. این سیستم به 4 بلندگو متصل است که برای یک فضای دو نفره کافی و مناسب است. همچنین زیر پنل ضبط، تنظیمات تهویه به شکل دستی قرار گرفته است که در هر ماشینی وجود دارد. روشن کردن ماشین از نوع «استپ اند استارت» است که حالت اسپرت را به راننده القا می‏دهد. صندلی‏ها در کف خودرو نصب شده اند و وقتی روی آن‏ها می‏نشینید، بسیار به زمین نزدیک هستید و راغب می‏شوید کمربند ایمنی را زودتر ببندید.
کنار این امکانات پایه، امکاناتی مثل کروز کنترل، رینگ 17 اینچی عقب، دکمه حالت اسپرت و... به صورت اختیاری در خودرو نصب می‏شود. همچنین خریداران می‏توانند رنگ چرم کار شده در تودوزی داخلی را خودشان انتخاب کنند و به سلیقه خود، رنگ‌بندی داخل ماشین را طراحی کنند. این امکان برای مشتریان ایرانی هم فراهم شده است تا ماشینی با سلیقه خود داشته باشند.تا زمانی که این خودرو را نتوان بررسی میدانی کرد، نمی‏شود نظر نهایی را در موردش اتخاذ کرد. ولی بر اساس اطلاعات کاغذی، لوتوس مفهوم اسپرت را به طور حقیقی در الیزه نشان داده است. با توجه به اینکه لوتوس سبک جدید از خودروهای داخل ایران است، قیمت بین 300 تا 400 میلیون تومان برای این خودرو، شرایط را از رقابتی به خاص بودن تبدیل می‏کند. مشتریانی که به دنبال خودروهایی خاص هستند و کنار خاص بودن با خودرویی تمام اسپرت طرف می‏شوند. شرکت ایلیا موتور برای این ماشین‏ها 5 سال گارانتی با 150 هزار کیلومتر در نظر گرفته است. مرکز قطعات یدکی این خودرو، بزرگ‌ترین واحد خدماتی لوتوس در خاورمیانه محسوب می‏شود که نشانگر کیفیت بالای خدمات این ماشین است.حال باید منتظر بود و دید چه مقدار از مشتریان ب‌ام‌و و پورشه به سمت لوتوس جذب می‏شوند و آینده این برند در ایران چه خواهد شد؟









 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید شرلوک هلمز با تیپ اسپرت
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو