واردات خودرو براساس تقاضای مشتری است

در نشت خبری روز گذشته ایرتویا، مدیرعامل این شرکت درباره برداشت غلط از خودروی لوکس گفت: در بحث خودرو تعاریف مشخص است و نیاز به تعریف جدید نیست. هفت هشت سگمنت‌ مختلف در خودرو تعریف می‌شود که از سگمنت C شروع و تا سگمنت S ادامه دارد و هرکدام تعاریف مشخص خود را دارند. تعریف لوکس بودن یک تعریف قراردادی است، یعنی کالایی می‌تواند برای یک نفر لوکس باشد، درحالی که برای شخص دیگر ممکن است یک کالای معمولی به حساب بیاید.
کد : 312
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 شهريور 1394
print
نظرات : 0
واردات خودرو براساس تقاضای مشتری است فرشید قاجار قیونلو
در نشت خبری روز گذشته ایرتویا، مدیرعامل این شرکت درباره برداشت غلط از خودروی لوکس گفت: در بحث خودرو تعاریف مشخص است و نیاز به تعریف جدید نیست. هفت هشت سگمنت‌ مختلف در خودرو تعریف می‌شود که از سگمنت C شروع و تا سگمنت S ادامه دارد و هرکدام تعاریف مشخص خود را دارند. تعریف لوکس بودن یک تعریف قراردادی است، یعنی کالایی می‌تواند برای یک نفر لوکس باشد، درحالی که برای شخص دیگر ممکن است یک کالای معمولی به حساب بیاید.
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» عبدالرضا فهیمی با اشاره به اینکه خودروهای سایز متوسط یعنی سدان‌های معمولی ارزش بالای 70هزار دلار دارند، خودروی لوکس تلقی می‌شوند، گفت: همچنین اگر همین خودرو در اندازه بزرگ‌تر قرار بگیرد، مثل خودروهای SUV بزرگ و قیمت آن بالای 100 هزار دلار برود، خودروی لوکس تلقی می‌شود. یعنی معیار لوکس بودن به ابعاد، کاربری و ارزش خودرو وابسته است و در هیچ جا حجم موتور معیاری برای لوکس بودن خودرو تلقی نمی‌شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای خودرو» درباره اینکه در حالی که تعرفه واردات خودروهای تویوتا در حدود 40درصد، با توجه به نامه‌ پیشنهادی منتشر شده مبنی بر افزایش تعرفه در برخی از خودرو تا سقف 150 درصد، ایرتویا قیمت خودروهای این شرکت چقدر بالا می‌رود، گفت: طبیعتا اگر این تعرفه اعمال شود، بر قیمت خودرو هم تاثیر‌گذار است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت این شرکت با توجه به اتفاق‌های اخیر تغییری میکند یا خیر گفت: در تمام این مدت ارتباط شرکت با کمپانی مادر قطع نشده است، اگرچه ممکن است این ارتباط تحت تاثیر شرایط قرار گرفته باشد، اما همواره رفت و آمد مقامات تویوتا برای کنترل، ارزیابی و اطمینان از اینکه نمایندگی در کشور فعالیت خوبی دارد یا خیر، ادامه داشته است.
فهیمی در ارتباط با مسائل واردات خودرو و خودروهای لوکس این شرکت گفت: آنچه مشخص می‌کند چه خودرویی وارد کشور شود، تقاضای مشتری است. اگر کل کلاس‌های خودرو را تقسیم‌بندی کنید، خودروهای تا 30 میلیون تومان در کلاس خودروهای ارزان قرار می‌گیرند و متقاضی‌های زیادی هم دارند که بیشتر محدود به تولیدات داخلی کشور است. در رده قیمتی بین 30 تا 60 میلیون تومان هم عموما خودروهای چینی هستند و بین کلاس 60 تا 100 میلیون تومان هم خودروهای اروپایی قرار دارند. شروع قیمت‌های تویوتا از 100 میلیون تومان است و با توجه به مقررات حاکم و نرخ ارز، شرایط به صورتی نیست که پایین‌تر از این حدود قیمت قرار بگیرد.
وی در مورد کمپین نخریدن خودرو گفت: خودروهای داخلی توان رقابت با خودروهای وارداتی را ندارند. عرضه و تقاضا یک پدیده اقتصادی است. نیاز مصرف‌کننده و تقاضا‌کننده باید دیده شود و آن نیاز باید برآورده شود. در این شرایط به جای اینکه یکدیگر را متهم به کاری کنیم، بهتر است به این موضوع توجه شود. اگر این یک نیاز باشد و شرکت داخلی نتواند این نیاز را تامین کند، کسی پیدا می‌شود که این نیاز را برطرف کند.
مدیرعامل ایرتویا درباره واردات خودروهای هیبریدی در ایران گفت: در بحث تکنولوژی خودروهای هیبریدی تویوتا پیشرو است و این شرکت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. موتورهای هیبریدی محدود به خودروهایی با حجم موتور پایین نیستند و از این تکنولوژی بیشتر در کشورهای توسعه یافته یا کشورهایی که مشکلات آلودگی هوا دارند استفاده می‌شود.
وی درباره جایگزین شدن خودروهای تویوتا به جای تاکسی‌های درحال تردد در تهران گفت: این شرکت با تاکسی‌رانی تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده است. قرار است در چند سال آینده برندی با نام آرین تاکسی تاسیس شود که بعدها یک شرکت مستقل خواهد شد. تصمیم این است که پنج هزار دستگاه خودروی تویوتا و عموما به صورت هیبریدی به ناوگان تاکسی‌رانی شهر تهران اضافه شود. این طرح از نظر اشتغال‌زایی هم باعث ایجاد موقعیت‌های شغلی می‌شود و جزو سرمایه‌گذاری‌هایی است که بسیار اشتغال‌زاست. به این صورت در ازای هر دستگاه خودرو حداقل دو راننده وجود دارد و فرصت شغلی بزرگی است.
به گفته وی، در فاز اول با توجه به شرایط برنامه این است که بین 200 تا 500 دستگاه وارد شود، ولی در سال آینده به ترتیب هر سال در حدود دو هزار دستگاه وارد می‌شود.
فهیمی درباره خدمات پس از فروش خودروهای هیبریدی گفت: شرکت خدماتی برای آن دسته از خودروهایی که مقصد آخرشان ایران نباشند، می‌گیرد و گارانتی این خودورها را به شرکت‌های دیگر واگذار نمی‌کند.
وی درباره قیمت خودروهای هیبریدی در بازار ادامه داد: خودروی کمری هیبریدی در گرید LE و XLE عرضه می‌شود و قیمتی حدود 155 تا 175 تومان است. در مورد بحث قیمت‌گذاری مثلا تعرفه 40 درصدی چهار درصد شده است، اما بقیه تعرفه‌ها مانند بقیه خودروهاست که شامل پنج درصد آمبولانس 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است. در کل، خودروهای هیبریدی 15 تا 30 درصد گران‌تر از خودروهای بنزینی است. یعنی خودروهای هیبریدی معادل سی‌هزار و 100 دلار و بنزینی حدود 23 هزار دلار ارزش دارند.
فهیمی درباره محصولات جدید این شرکت گفت: اگر محصولی در شرکت تویوتا باشد که توانایی رقابت با استانداردها را در کشور داشته باشد، آن‌را اضافه خواهیم کرد، اما بیشتر در سال جاری تمرکز بر خودروهای هیبریدی رفته است.
وی در مورد امکانات رفاهی خودروهای وارداتی به این نکته اشاره کرد که تقاضای مردم این است و با توجه به تقاضا خودروها وارد می‌شود و امکانات در آنها قرار می‌گیرد و این عرضه از سمت کمپانی مادر ارائه می‌شود. ضمن اینکه ایرتویا خودروهایش را بر اساس خودروهایی که در منطقه وجود دارند انتخاب می‌کند و امکان نسخه فول در بعضی خودروهای این شرکت وجود ندارد.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید واردات خودرو براساس تقاضای مشتری است
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو