سوپراسپرت هیوندای

علاوه بر بوگاتی که کانسپتی را برای بازی گرن توریسمو عرضه کرده بود، هیوندای نیز به‌طور غیرمنتظره‌ای، یک کانسپت منحصر به‌فرد و خارق‌العاده را معرفی کرد. هیوندای با این کانسپت، از زیرمجموعه جدید خود، با نام N رونمایی کرد که همچون AMG، M، F، V و نظایر آن، بخش خودروهای اسپرت هیوندای را تشکیل می‌دهد و کانسپت N2025، بهترین سرآغاز این زیرمجموعه است.
کد : 319
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 شهريور 1394
print
نظرات : 0
سوپراسپرت هیوندای علاوه بر بوگاتی که کانسپتی را برای بازی گرن توریسمو عرضه کرده بود، هیوندای نیز به‌طور غیرمنتظره‌ای، یک کانسپت منحصر به‌فرد و خارق‌العاده را معرفی کرد. هیوندای با این کانسپت، از زیرمجموعه جدید خود، با نام N رونمایی کرد که همچون AMG، M، F، V و نظایر آن، بخش خودروهای اسپرت هیوندای را تشکیل می‌دهد و کانسپت N2025، بهترین سرآغاز این زیرمجموعه است.
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» هیوندای N2025 کانسپت، از سامانه نیرومحرکه سلول سوختی هیدروژن بهره می‌برد که می‌تواند مجموعا 871 اسب بخار نیرو را تولید کند. این نیرو حاصل جمع دو موتور سلول سوختی به توان مجموع 670 اسب بخار و 201 اسب بخار دیگر از طریق سامانه بازیابی نیروی ترمز است. این نیرو به موتورهای تعبیه شده در داخل چرخ‌ها منتقل می‌شود تا کمترین اتلاف انرژی را به همراه داشته باشد. صدای خارج شده از دل این کانسپت، به‌وسیله توربینی ایجاد می‌شود که با سرعت 200 هزار دو در دقیقه در حال چرخش بوده و غرشی را تولید می‌کند که بر اندام هر خودرو مسابقه‌ای، لرزه می‌افکند.
سازه و بدنه ساخته شده از مونوکوک CFRP، باعث شده است تا وزن بدنه، به 972 کیلوگرم کاهش یابد و نسبت قدرت به وزن آن، حتی برترین سوپراسپرت‌های دنیا را نیز شرمنده کند. این وزن اندک در کنار موتور نیرومند، مرکز ثقل پایین و آیرودینامیک بی‌نظیر، به راحتی از پس هر چالشی حتی در سخت‌ترین پیست‌های اتومبیلرانی هم برمی‌آید.
تدابیر نوین آیرودینامیکی، مخصوصا برای بخش زیر بدنه و همچنین عبور بدون اغتشاش جریان هوا از روی بدنه، علاوه برکاهش فشار هوا، نیروی رو به پایین قابل توجهی را تولید می‌کند. ترمز بادی آن در بخش اسپویلر، با توجه به میزان سرعت و شدت ترمزگیری، عمل می‌کند.
فناوری‌های پایدار و دوستدار محیط‌زیست این کانسپت در کنار طراحی خارق‌العاده و منحصر به‌فرد، ویژگی‌ها و مشخصه‌های سری N را مشخص می‌کند و 2025، به احتمال زیاد، به سالی اشاره دارد که در آن، هیوندای سوپراسپرتی را برای رقابت با بزرگان عرضه خواهد کرد.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید سوپراسپرت هیوندای
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو