مدیر عامل رنو پارس در پاسخ به «دنیای خودرو» خبر داد

تبدیل ایران به ششمین مرکز تامین قطعه‌سازی رنو در جهان

روز گذشته پیمان کارگر مدیر عامل رنو پارس به مناسبت رونمایی از ساندرو محصول جدید رنو در ایران، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات درباره آینده حضور رنو در ایران پاسخ داد. 
کد : 321
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394
print
نظرات : 0
تبدیل ایران به ششمین مرکز تامین قطعه‌سازی رنو در جهان رامین بیات-روز گذشته پیمان کارگر مدیر عامل رنو پارس به مناسبت رونمایی از ساندرو محصول جدید رنو در ایران، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات درباره آینده حضور رنو در ایران پاسخ داد. 
مدیر عامل رنوپارس در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «دنیای خودرو» درباره آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری رنو در ایران گفت: رنو قصد دارد در ایران یک مرکز طراحی و مهندسی خودرو تاسیس کند. قائم‌مقام رنو در خاورمیانه و شمال آفریقا بیان کرد: در حال حاضر رنو در 5 کشور کره، برزیل، رومانی، هند و فرانسه مرکز تامین قطعه دارد که ایران ششمین کشور در این زمینه خواهد بود که به فعالیت می‌پردازد. 
 به گفته کارگر این مرکز به صورت مخفف RTIنامگذاری خواهد شد و برای تامین قطعات دو شرکت رنو و نیسان در کل جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» مدیر عامل رنو پارس ادامه داد: به منظور راه‌اندازی این مرکز تامین قطعه اقداماتی همچون تربیت مهندس و قطعه‌ساز ایرانی در فرانسه انجام خواهد گرفت. بین 10 تا 20 قطعه‌ساز برتر و برجسته ایرانی برای آموزش‌های لازم به فرانسه اعزام خواهند شد. 
کارگر در ادامه به برنامه‌های پیش روی رنو در ایران اشاره کرد و گفت: برنامه‌های آینده رنو در ایران در شش بخش قابل تقسیم‌بندی است. 
 به گفته کارگر اولین بخش برنامه‌های آینده رنو در ایران افزایش تولید و داخلی‌سازی محصولات رنو در ایران است. 
 قائم مقام رنو در خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه داد: دومین بخش برنامه‌های رنو در ایران، بهبود خدمات پس از فروش خواهد بود. به عبارت دیگر تمام خودروهای عرضه شده رنو در ایران، توسط سه شرکت ایران‌خودرو، پارس‌خودرو و نگین‌خودرو انجام خواهد گرفت و بحث خدمات پس از فروش آن‌ها در یک مرکز و با مدیریت رنو پارس دنبال خواهد شد. 
به گفته وی، در واقع مرکز خدمات پس از فروش رنو در ایران راه‌اندازی خواهد شد. 
مدیر عامل رنو پارس در ادامه با اشاره به سومین بخش برنامه آینده رنو در ایران، گفت: بحث تنوع‌دهی محصولات رنو در ایران به شدت دنبال خواهد شد و در این زمینه قصد داریم رنو داستر را با پارس‌خودرو داخلی‌سازی کنیم که مدل جدید این خودرو تولید خواهد شد. 
 کارگر ادامه داد: همچنین رنو کپچر، کیلیو و فیست لیفت ال90 نیز با ایران‌خودرو دنبال خواهد شد. 
وی افزود: سعی ما در همکاری با ایران‌خودرو بر این مبنا خواهد بود که به دنبال استفاده حداکثری از قطعات ایرانی هستیم. 
نماینده رنو در ایران با اشاره به چهارمین بخش حضور رنو در ایران، اظهار کرد: پرورش قطعه‌سازان ایرانی از جمله اهداف بلند مدت رنو در ایران قلمداد می‌شود و در این زمینه با توجه به تجربه موفق استفاده از قطعه‌سازان ایرانی در تولید ال 90، قصد داریم همکاری خود با قطعه‌سازان ایرانی را گسترش دهیم. 
کارگر با بیان اینکه پنجمین بخش حضور رنو در ایران، راه‌اندازی مرکز مهندسی خودرو خواهد بود، اضافه کرد: ششمین بخش نیز در مورد نحوه جدید همکاری رنو با شرکای ایرانی خود خواهد بود. به گفته وی، این شیوه همکاری‌های جدید از ابتدای سال آینده میلادی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. 
مدیر عامل رنو پارس با بیان اینکه در زمان تحریم، این شرکت تنها شرکتی بود - به غیر از خودروسازان چینی- که به فعالیت خود در ایران ادامه داد، افزود: در آن ایام ما دو خودرو تندر پیکاپ و ساندرو را برای زمان حال تدارک دیدیم و این خودرو حاصل تلاش‌های دوساله رنو در ایران بوده است. 
وی با بیان اینکه سه محصول تندر(ال 90)، تندر پیکاپ و ساندرو از محصولات رنو است که در ایران تولید می‌شود، تصریح کرد: در برنامه داریم هر روز 500 دستگاه از این سه خودرو را تولید کنیم و ظرف یک‌سال تولید این سه محصول را بین 130 تا 150 هزار دستگاه برسانیم. 
کارگر در پاسخ به پرسشی درباره شکایت‌ها از نگین خودرو، گفت: ما نیز نسبت به این شرکت انتقاداتی داشتیم و یک‌سری از کارها را از آن‌ها گرفتیم، ولی با تغییر مدیریتی که در نگین‌خودرو صورت گرفت، عملکرد این شرکت بهبود یافت. 
مدیر عامل رنو پارس همچنین در مورد همکاری رنو و مگاموتور اظهار کرد: این شرکت سرعت لازم برای همکاری با رنو را ندارد و به آن‌ها یک فرصت سه ماهه داده‌ایم و اگر نتوانستند به استاندارد‌های رنو برسند، باید سایت تولید را به ما بفروشند. در غیر این صورت رنو با قطعه‌ساز دیگر کار می‌کند یا اینکه خود مستقیم به تولید موتور اقدام خواهد کرد. 

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید تبدیل ایران به ششمین مرکز تامین قطعه‌سازی رنو در جهان
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو