معاون وزیر صنعت در مراسم رونمایی ازساندرو خبر داد

شروط سه‌گانه ایران برای خودروسازان خارجی

معاون وزیر صنعت از شروط سه‌گانه ایران برای همکاری با خودروسازان خارجی خبر داد. 
محسن صالحی‌نیا در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید رنو ساندرو در شرکت پارس خودرو در جمع خبرنگاران گفت: تولید انبوه خودروی رنو در ایران براساس قرارداد یک سال‌ونیم قبل این شرکت فرانسوی با گروه خودروسازی سایپا صورت می‌گیرد و در قراردادهای میان‌مدت و بلندمدت آتی، قرار است شرایط سه‌گانه وزارت صنعت برای خودروسازان خارجی لحاظ شود.
کد : 323
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394
print
نظرات : 0
شروط سه‌گانه ایران برای خودروسازان خارجی علی طجوزی-معاون وزیر صنعت از شروط سه‌گانه ایران برای همکاری با خودروسازان خارجی خبر داد. 
محسن صالحی‌نیا در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید رنو ساندرو در شرکت پارس خودرو در جمع خبرنگاران گفت: تولید انبوه خودروی رنو در ایران براساس قرارداد یک سال‌ونیم قبل این شرکت فرانسوی با گروه خودروسازی سایپا صورت می‌گیرد و در قراردادهای میان‌مدت و بلندمدت آتی، قرار است شرایط سه‌گانه وزارت صنعت برای خودروسازان خارجی لحاظ شود. 
وی ادامه داد: پلتفرم به‌روز به لحاظ استاندارد، ایمنی و کیفیت، محدوده قیمتی و کیفی و نیز خدمات پس از فروش، سه پارامتر لازم برای انعقاد قرارداد جدید با خارجی‌هاست. به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» وی در پاسخ به اینکه طبق اعلام شرکت رنوپارس، میزان داخلی‌سازی ساندرو در مرحله اول 34 درصد پیش‌بینی شده است، درحالی که طبق مصوبه وزارت صنعت این میزان باید 40 درصد باشد، توضیح شما در این مورد چیست؟ اظهار داشت: در مرحله اول، میزان داخلی‌سازی این خودرو 35 درصد به من اعلام شده بود و این قول را داده‌اند که طی دو ماه آینده میزان داخلی‌سازی به 41 درصد برسد. 
معاون وزیر صنعت گفت: قرار است میزان داخلی‌سازی ساندرو طی یک سال آینده به بیش از 65 درصد و بعد از آن نیز به 80 درصد برسد. 
وی در خصوص اینکه چه ضمانتی برای اجرای این مساله وجود دارد نیز گفت: با توجه به پیش‌نویس قراردادهای قطعه‌سازان، این مساله محقق خواهد شد. 
وی همچنین با اشاره به سفر وزیر بازرگانی فرانسه و مدیران چند شرکت فرانسوی به ایران، بیان کرد: جلسه‌ای با حضور وزیر بازرگانی فرانسه، مدیران شرکت‌های فرانسوی و نعمت‌زاده وزیر صنعت برگزار شد که در این جلسه در مورد همکاری‌های مشترک بین ایران و فرانسه در بخش‌های پتروشیمی، غذایی، خودرو، ریلی و هوایی بحث شد. 
صالحی‌نیا با بیان اینکه در این جلسه بحثی درمورد توافق با شرکت‌های خودروساز صورت نگرفت، افزود: در جلسه با فرانسوی‌ها بر لزوم تولید خودرو متناسب با کیفیت و طراحی مورد رضایت مردم بحث کردیم و بر این مسئله تاکید شد که خودروهای تولیدی با استفاده از پلتفرم‌های روز و براساس استانداردهای ایمنی عرضه شوند. علاوه‌بر این محدوده قیمتی و شرایط خدمات پس از فروش مناسب مدنظر قرار بگیرد و امکانات صادرات خودرو در شبکه فروش نیز فراهم باشد. 
قیمت تابع شرایط است
وی در پاسخ به این سؤال که آیا همکاری با خودروسازان خارجی باعث کاهش قیمت خودرو خواهد شد، نیز گفت: قیمت خودرو تابع شرایط تولید است و عواملی مانند تامین مواد اولیه و قطعات، ملزومات مصرفی، نیروی انسانی و انرژی است. 
وی تصریح کرد: هیچ‌کدام از بنگاه‌های تولیدی نمی‌توانند خارج از عوامل تولید نسبت به تعیین قیمت اقدام کنند و سطح قیمتی خودرو براساس سطح قیمتی نهاده‌ها و ملزومات تولید تعیین می‌شود. 
صالحی‌نیا در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع پرداخت خسارت از سوی پژو به ایران نیز در این جلسه مطرح شد، گفت: در این جلسه بر ایجاد رضایت برای مردم به‌عنوان شرط همکاری با فرانسوی‌ها تاکید کردیم. 
معاون وزیر صنعت در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صنعت خودرو ایران در رده شانزدهم جهان قرار دارد، بیان کرد: هدف‌گذاری ما دستیابی به رتبه یازدهم است. 
مدیرعامل سایپا: تولید پراید متوقف نمی‌شود
مهدی جمالی نیز در حاشیه رونمایی از خط تولید انبوه خودروی ساندرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توقف تولید پراید جزو برنامه فعلی سایپا نیست، گفت: پراید بازار خود را دارد و علاوه‌بر تامین بازار داخلی، صادرات آن به کشورهای دیگر نیز انجام می‌شود، ضمن اینکه برنامه ما این است که هر سال دو محصول جدید را وارد بازار کنیم، اما توقف پراید جزو برنامه‌های فعلی ما نیست. 
مدیرعامل سایپا در خبری مبنی بر استقبال مردم از طرح ویژه پیش‌فروش خودرو افزود: استقبال برای حضور مردم در طرح پیش‌فروش خودرو به اندازه‌ای بی‌نظیر بود که خود ما هم انتظار آن را نداشتیم، اما طرح همچنان ادامه دارد و طی روزهای آینده امیدواریم بتوانیم آمار متقاضیان حضور در این طرح را اعلام کنیم. 
وی همچنین گفت: مشتریان به نوعی طرف تجاری خودروسازان به شمار می‌روند و تمامی اهداف و برنامه‌های فعلی سایپا بر تکریم مشتری و رضایت وی متمرکز شده است، در حالی‌که طی دوره‌های گذشته مشکلات ناشی از تحریم و سوء‌مدیریت، نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده بود که امیدواریم با اصلاح روش‌های مدیریتی بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم. 
به گفته جمالی، هر مدیریتی در صنعت خودروسازی برای مردم پذیرفته شده نیست و اگر قناعتی در این زمینه وجود دارد، ناشی از غرور ملی است بنابراین عدم توجه به خواست مردم نباید سیاست ما شود و برنامه ما رضایت مشتری است. 
وی ادامه داد: در برنامه جدید تولید محصول در سایپا بنا بر این است که مشتریان تعیین کنند که چه محصولی، با چه کیفیت و چه نحوه تامین مالی نیاز دارند که اگرچه کار پیچیده‌ای است، اما در برنامه جدید طراحی شده، نقش مشتریان به عنوان یک اصل اساسی در سیاست‌های سایپا لحاظ می‌شود. 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: اولین اقدام در توجه به خواست مشتری این است که بتوان به وی امکان تعیین تاریخ تحویل و نحوه پرداخت خرید یک خودرو را داد روش‌های جدیدی طراحی شده است که فردا اعلام خواهیم کرد. 
جمالی گفت: به‌زودی مرکز مشتریان سایپا راه‌اندازی خواهد شد که وظیفه اساسی آن، رصد خدمات پس از فروش ارائه شده به مشتری از لحظه نیاز به دریافت این خدمات تا زمان رفع مشکل است. 
وی گفت: تعهد می‌دهم ظرف دو سال آتی تحول اساسی در سایپا محقق شود و ظرف یک ماه آینده نیز محصول جدید این گروه خودروسازی که طراحی کاملا ایرانی دارد، ارائه خواهد شد و به‌زودی فروش قطعی آن آغاز می‌شود. 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تصمیم داریم در یک قرارداد برد-برد به توسعه محصول و ارتقای تکنولوژی در شراکت با خارجی‌ها بپردازیم و البته بار دیگر به آنها تاکید می‌کنیم که فرصت بزرگ بازار ایران را مغتنم بشمارند و صنعت قطعه‌سازی ایران را یک فرصت تلقی کنند. در این صورت می‌توان در یک توازن ارزی مثبت با هم کار کنیم و منافع مشترک داشته باشیم. 
ضربه300 میلیون یورویی تحریم‌ها به پارس خودرو
مدیرعامل گروه خودروسازی پارس‌خودرو نیز در این مراسم با بیان اینکه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در این گروه خودروسازی وجود دارد، گفت: در خانواده رنو و نیسان می‌توانیم ۲۰۰ هزار دستگاه تولید کنیم که برای آن ۲۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. 
ناصر آقامحمدی ادامه داد: در سال ۹۱ تحریم سختی به کشور تحمیل شد که حجم تولید را به ۴۰ هزار دستگاه رساند و بر اثر آن ۳۰۰ میلیون یورو ضربه به پارس‌خودرو وارد شد. در سال ۹۳ با افزایش حجم تولید و متنوع‌سازی آن توانستیم ظرفیت تولید را ۸۰ درصد افزایش دهیم و تولید ۱۲۰ هزار دستگاهی را رقم زنیم. 
وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو بودیم این بود که ۷ هزار تعهد معوق بابت فروش خودرو به مردم داشتیم که نمی‌توانستیم به تعهدات عمل کنیم، اما اکنون شرایط بهتر شده است. 

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید شروط سه‌گانه ایران برای خودروسازان خارجی
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو