مدیر‌عامل ستکو خبر داد

آغاز طرح خرید خودروهای دست دوم

بازار به این صورت نخواهد ماند و در آینده‌ای نزدیک دوباره رونق به بازار باز خواهد گشت
کد : 349
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مهر 1394
print
نظرات : 0
آغاز طرح خرید خودروهای دست دوم علی طجوزی-مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا از واردات خودرو به این شرکت خبر داد و گفت: پیش‌تر فعالیت‌های ستکو معمولا بر آپشنال کردن خودرو متمرکز بود که قرار است از این به بعد واردات برخی از محصولات را مستقلا انجام بدهیم.
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» فرامرز طاهری درباره چرایی این موضوع توضیح داد: به دلیل مشکلی که در تحویل خودرو به مشتری در زمان مقرر پیش آمده بود و موجب نارضایتی مشتریان نیز شده بود، تصمیم به اقدام برای این کار گرفتیم.
فرامرز طاهری همچنین در پاسخ به پرسش «دنیای خودرو» مبنی‌بر اینکه آیا با اطمینان به عدم کاهش قیمت‌ها و خارج شدن بازار از رکود اقدام به واردات کرده‌اید، گفت: در هر صورت بازار به این صورت نخواهد ماند و در آینده‌ای نزدیک دوباره رونق به بازار باز خواهد گشت. ضمن اینکه انتظار کاهش قیمت چندان درست نیست. وقتی با دلار 3 هزار و 500 تومان خودرویی تولید شده است، دیگر نمی‌توان آن را ارزان‌تر از قیمت تمام شده به بازار عرضه کرد.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که برخی اطلاعات نادرست، مردم را منتظر برای خرید خودرو نگاه داشته و آن‌ها را به‌نوعی در بلاتکلیفی فرو برده است اما بعد از گذشت مدتی، مجددا تقاضاها به بازار وارد خواهد شد، ضمن اینکه وقتی قیمت نهاده‌های تولید بالا می‌رود، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت خودرو کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا همچنین ازطرح تعویض خودروهای دست دوم با نو و نیز فروش با گارانتی خودروهای دست دوم که به‌زودی آغاز می‌شود، خبر داد و افزود: با توجه به اینکه برخی مشتریان به‌خصوص در شهرستان‌ها، برای فروش خودروهای دست دوم خود، مشکلات عمده‌ای دارند و نمی‌توانند خودروی خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند و خودروی نو بخرند، طرح ویژه‌ای طراحی شده است که بر مبنای آن، سایپا اقدام به ارزیابی کارشناسی خودروهای فرسوده با سن بالای 10 سال و به نرخ روز بازار کرده است و با ارایه تسهیلات به متقاضی، خودروی وی را با خودروی نو گروه سایپا جایگزین خواهد کرد.
طاهری افزود: در این طرح فرد متقاضی می‌تواند خودروی دست دوم زیر 10 سال در اختیار خود را که الزاما باید از خانواده خودروهای سایپا باشد، به نمایندگی‌های منتخب گروه خودروسازی سایپا بفروشد و در قبال آن، با پرداخت مابه‌التفاوت، خودروی نو دریافت یا از تسهیلات با نرخ سود بانکی متعارف استفاده کند. در واقع، کارشناسان سایپا با فرد متقاضی، به توافق می‌رسند، ضمن اینکه خودروهای خریداری شده نیز اورهال شده و با نرخ مناسب و البته با گارانتی‌های مختلف سایپا، مجدد به فروش می‌رسد.
وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح آن است که مرکزی رسمی برای تعویض خودروهای فرسوده وجود داشته باشد که در آن منافع مشتری رعایت ‌شود و در گام بعدی، گارانتی نیز به خودروهای فرسوده خریداری شده از سوی متقاضیان، تعلق گیرد. بنابراین مردم می‌توانند با اطمینان خاطر و با گارانتی مطمئن یک خودروساز بزرگ، خودروهای دست دوم خریداری کنند.
مدیر‌عامل ستکو در ادامه با بیان اینکه نمایندگی مهندسی بازرگانی سایپا برای همکاری با شرکت سیتروئن لغو نشده است، گفت: با توجه به تحریم‌های اروپا علیه ایران، خودروسازان خارجی قراردادهای خود را با ایران لغو کردند و اکنون که اوضاع تحریم‌ها بهتر شده است، امیدواریم بتوانیم دوباره همکاری‌های خود را با این شرکت و شرکت‌های اروپایی از سر گیریم.
طاهری اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا علاوه بر رنو، با چند شرکت اروپایی دیگر هم در حال مذاکره است که همزمان با آن، امیدواریم ما هم بتوانیم چند نمونه از خودروهای این شرکت‌ها را به صورت کامل (CBU) وارد کنیم اما باید توجه داشت که خودروهای اروپایی، قیمت خود را خواهند داشت و مشتریان خود را به لحاظ قیمتی جذب می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه حضور خودروسازان چینی در بازار ایران حفظ خواهد شد، گفت: برای تولید نمونه‌های دیگری از خودروهای چینی مذاکراتی را در دست انجام داریم و امیدواریم بتوانیم با درجه یک‌های چین، خودروهای جدیدی را تولید و روانه بازار کنیم اما اگر خودروهای اروپایی هم وارد شوند، چینی‌ها باز هم بازار خود را خواهند داشت و شرکت‌های چینی ماه به ماه راه تحول را در پیش می‌گیرند و ما هم تلاش داریم که خودروهای باکیفیت آنها را روانه بازار ایران کنیم.
طاهری افزود: وقتی محصول خارجی در خط تولید ایران، تولید می‌شود، دیگر یک خودروی خارجی به حساب نمی‌آید و به نوعی خودروی داخلی محسوب می‌شود که باید تمام استانداردهای مرتبط در ایران را سپری کند تا به مرحله شماره‌گذاری برسد، بنابراین خودروهای چینی نیز با استانداردهای ایران تطبیق داده شده و بعد شماره‌گذاری می‌شوند.
وی در خصوص ورود خودروهای هیبریدی از برندهای چینی اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروهای هیبریدی هنوز به لحاظ زیرساختی در دنیا جا نیفتاده‌اند، مشکلاتی برای فروش دارند که در ایران نیز با توجه به نبود زیرساخت‌ها، هنوز نمی‌توان روی ورود انبوه خودروهای هیبریدی کار کرد؛ اما به هرحال با خودروسازان چینی برای واردات خودروهای هیبریدی مذاکراتی انجام شده است.
طاهری ادامه داد: با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، تعرفه ۴۰ درصدی و عوارض شماره‌گذاری، یک خودروی وارداتی به ایران، 5/2 برابر قیمت خودرو در مبدا برای یک ایرانی تمام می‌شود؛ چراکه هزینه‌ها بسیار بالاست، به نحوی که یک خودروی ۱۰ هزار دلاری، حدود ۲۵ هزار دلار تمام می‌شود.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید آغاز طرح خرید خودروهای دست دوم
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو