یک سوم تولیدات ایران خودرو انواع پژو خواهد بود

این روزها زمزمه حضور دوباره فرانسوی‌ها در بازار خودرو به گوش می‌رسد. چندی پیش در صدر اخبار قرار گرفت که ایران‌خودرو و پژو در شرایطی تا چندی دیگر شراکتی دوباره را با هم آغاز خواهند کرد که قرار است محصول ۲۰۸ پژو در ایران به تولید برسد. به گفته‌های مسئولان گروه صنعتی ایران‌خودرو، با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است این شرکت انجام دهد، حداقل یک‌سوم تولیدات این گروه صنعتی به محصولات پژو اختصاص خواهد داشت.

کد : 387
تاریخ انتشار : يکشنبه 12 مهر 1394
print
نظرات : 0
یک سوم تولیدات ایران خودرو انواع پژو خواهد بود

سارا غضنفری-این روزها زمزمه حضور دوباره فرانسوی‌ها در بازار خودرو به گوش می‌رسد. چندی پیش در صدر اخبار قرار گرفت که ایران‌خودرو و پژو در شرایطی تا چندی دیگر شراکتی دوباره را با هم آغاز خواهند کرد که قرار است محصول ۲۰۸ پژو در ایران به تولید برسد. به گفته‌های مسئولان گروه صنعتی ایران‌خودرو، با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است این شرکت انجام دهد، حداقل یک‌سوم تولیدات این گروه صنعتی به محصولات پژو اختصاص خواهد داشت. به گفته مدیران این شرکت در صورت سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران و تولید مشترک، زیان وارد شده به ایران بر اثر خروج شرکت پژو در زمان تحریم‌ها نیز جبران خواهد شد. از دیگر سو، در پی ترک ناگهانی ایران توسط فرانسوی‌ها در زمان تحریم‌ها یک بدبینی نسبت به فرانسوی‌ها در بازار خودروی داخلی ایجاد شده است. تا جایی که ایران خودرویی‌ها با ارسال نامه‌ای به این خودروساز فرانسوی، خواستار دریافت غرامت شده‌اند. به گفته منابع آگاه، مسئولان ایران خودرو با استناد به اینکه رفتن ناگهانی پژو از ایران، سبب کاهش تولید این شرکت (ایران خودرو) شده است، از خودروساز فرانسوی خواسته‌اند تا معادل ضرری که بابت افت تیراژ زده‌اند، غرامت پرداخت کنند. در همین زمینه با امیرحسن کاکایی، استاد دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت این موضوع را مطرح کرده‌ایم.

در حال حاضر بدبینی نسبت به کشور فرانسه داریم که بعد از تحریم‌ها کشور ایران را در قرارداد پژو تنها گذاشتند. چه تضمین محکمی باید در قراردادها قید شود تا دیگر چنین اتفاقاتی مانند قضیه پژو پیش نیاید؟


اول باید بخواهیم کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند.انتقال تکنولوژی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. به غیر از انتقال تکنولوژی باید پول به کشور بیاید. سرمایه‌ای که اگر روزی کشور خارجی خواست برود، به‌دلیل وجود پول نتواند.

در قضیه رنو ولی فرانسوی‌ها از ایران نرفتند؟
در موضوع قرارداد رنو این اتفاق افتاد. رنو هم می‌خواست مانند پژو بعد از تحریم‌ها از ایران برود ولی چون امکاناتی در ایران داشت، به همین بهانه هم باقی ماند.فضای بین‌المللی هم این شرط را قبول می‌کند.اولین شرط در قراردادهای خودرویی با کشورهای خارجی در واقع سرمایه‌گذاری در ایران در حدی که نزدیک به عمده باشد و نکته بعدی سرعت عمل در انتقال تکنولوژی است.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید یک سوم تولیدات ایران خودرو انواع پژو خواهد بود
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو