تیوولیم در پالادیوم

رونمایی از سانگ‌یانگ تیوولی در تهران

پنجشنبه شب مورخ 9 مهر 1394، شرکت رامک‌خودرو با همکاری اتوخسروانی طی مراسمی 2 ساعته، از سانگ‌یانگ تیوولی در مجتمع تجاری پالادیوم رونمایی کرد. این خودرو که برای اولین بار در پانزدهمین نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شده است، از این به بعد در شهرهای بزرگ در معرض دید عموم پرده‌برداری می‏شود. این مراسم با حضور مسئولان رامک‌خودرو، مدیریت اتوخسروانی، ورزشکاران و خبرنگاران همراه بود. خبرنگاران روزنامه «دنیای خودرو» هم طبق معمول در این مراسم دعوت بودند و این بار شش خبرنگار فنی روزنامه به بررسی تئوری این خودرو از نزدیک پرداختند. در پایان مراسم نظرات جالبی مطرح شد که به زاویه دید هر خودرونگار برمی‏گشت. هر کدام از این نظرات را می‏توان دیدی از قشرهای مختلف جامعه دانست. پس تصمیم گرفتیم این زوایای نگرش را در این جا مطرح کنیم.
کد : 392
تاریخ انتشار : يکشنبه 12 مهر 1394
print
نظرات : 2
رونمایی از سانگ‌یانگ تیوولی در تهران

حسین دلاور-سانگ‌یانگ تیوولی می‏تواند اعتباری ویژه را به این برند کره‏ای در میان ایرانیان گسترش دهد. با توجه به اینکه این روزها مردم ما به این سبک از خودرو که شاسی‌بلند کوچک شهری است، گرایش پیدا کرده‏اند و در هر قیمتی دوست دارند که شاسی‌بلند سوار شوند. تیوولی امروز رقیب سر سختی به نام رنو کپچر دارد که از جانب ایران‌خودرو به ایران آمده است. ماشینی که موتور 1200 توربو دارد و به گیربکس 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه مجهز است. در نگاه اول بدیهی است که به‌خاطر موتور توربو کم مصرف و گیربکس پیشرفته دو کلاچه، رنو کپچر را به سانگ‌یانگ تیوولی ترجیح دهیم. ولی وقتی در مورد تیوولی ریزبینی بیشتری را اتخاذ می‏کنیم، متوجه می‏شویم موتور 1600سی سی 128 اسب بخاری و گیربکس 6 دنده اتوماتیک Aisin به مراتب قابل اعتمادتر و کم خرج‌‌تر است. در کنار این مزیت، وجود 7 کیسه هوا و پارامترهای ایمنی خوب، برای خود من بسیار مهم است و بین کپچر و تیوولی، این بار سراغ کره‏‏ای می‏روم. با توجه به اختلاف قیمت 20 میلیون تومانی بین کپچر و تیوولی و اینکه سانگ‌یانگ این ماشین را زیر 90 تومان عرضه می‏کند، به مراتب تیوولی را در ایران ارزنده‌‌تر می‏کند. تنها ضعفی که من در این خودرو می‏بینم، نبود سان‌روف است و اینکه نسخه دو دیفرانسیل تنها با موتور دیزل عرضه می‏شود و ورود آن تا امروز به ایران منتفی است. یک بحث دیگر هم مطرح است که سانگ‌یانگ به عنوان برند کره‏ای اصیل، هنوز در ایران مشتریان زیادی ندارد و در بازار خودروهای کارکرده، به عنوان ماشین بد بخر شناخته می‏شود. البته تیوولی تا امروز ثابت کرده که مردم را تا حد زیادی سمت خود جذب کرده است، ولی اگر این مسئله در زمان تحویل و تعداد سفارشات صدق نکند، مطمئنا این سانگ‌یانگ هم به جمع کم طرفدارترین ماشین‏ها می‏پیوندد. با توجه به تست‏های خودرویی که رفته‏ام، به این مسئله واقفم که این روزها خیلی از شرکت‏ها برای قیمت‌گذاری محصولات جدید خود، مشکلی به نام تیوولی دارند که قیمتی بسیار مناسب و رقابتی دارد.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 1 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
ارسال شده در در 10/05/2015 14:32:21

جناب آقای دلاور
با سلام:
خودروی تیوولی در دو تیپ الیت و اسپرت عرضه میشود تیپ الیت تک رنگ و سانروف دارد و مدل اسپرت در دو رنگ و بدون سانروف می باشد.
از نظر قیمت هردو تیپ یکسان هستند.
در متنی که نوشته اید از ضعف های تیوولی نداشتن سانروف را اعلام کرده اید که این اشتباه است .
با تشکر

ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو