چند سوال از مدیرعامل ایران خودرو

هاشم یکه‌زارع در نشت  روز گذشته گفت: ما به عنوان تولیدكننده مسئول هستیم خودرویی با كیفیت نزدیك به سطح جهانی محصول عرضه كنیم، اما این هدف نیازمند زمان است.

کد : 399
تاریخ انتشار : يکشنبه 12 مهر 1394
print
نظرات : 0
چند سوال از مدیرعامل ایران خودرو

فرشید قاجار قیونلو-هاشم یکه‌زارع در نشت  روز گذشته گفت: ما به عنوان تولیدكننده مسئول هستیم خودرویی با كیفیت نزدیك به سطح جهانی محصول عرضه كنیم، اما این هدف نیازمند زمان است.
وی كیفیت محصول را حاصل كیفیت قطعات و فرایند تولید دانست و گفت: تمركز ویژه روی قطعه‌سازی داریم و در دو، سه ماه اخیر با 10سازنده‌ای كه كیفیت مورد نظر ایران خودرو را تامین نمی‌كردند، قطع همكاری كردیم.
در این رابطه یک کارشناس خودرو در گفت‌و‌گو با روزنامه دنیای خودرو با اشاره به اینکه صحبت‌های هاشم یکه‌زارع صحت ندارد، گفت: چندین ابهام وجود دارد. اول اینکه این 10 قطعه‌ساز داخلی که به هر حال تعدادشان کم نیست و ارتباط با آنها قطع شده است، از این به بعد چه خواهند کرد و بعد از اینکه ایران خودرو با این 10 قطعه‌ساز همکاری نکند، قطعات مورد نیاز را از کجا تامین می‌کند. به نظر می‌رسد در این‌صورت یا باید به سمت بازار چین برود یا خط تولید را متوقف کند. مسئله دوم این که تعدادی از قطعه‌سازان ما با کشورهای خارجی کار می‌کنند و توانایی تولید قطعات باکیفیت را دارند اما دلیل اینکه به ایران‌خودرو و سایپا قطعات باکیفیت نمی‌دهند، چیست؟
وی در ادامه افزود: کسانی که به این دو شرکت خودروساز سفارش قطعه می‌دهند به خاطر پول کمی که می‌پردازند، یا هر دلیل دیگری، قطعات باکیفیت سفارش نمی‌دهند بنابراین قطعات بی‌کیفیت است. حتی کنترل کیفیت نهایی هم نمی‌شود یا اگر هم می‌شود تخصصی نیست. پس این مشکل با قطع رابطه کردن حل نمی‌شود و موضوع باید از طرف خودروسازان حل شود.
این کارشناس خودرو درباره ادعای مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر خودکفایی این شرکت  در تولید موتور، گیربكس و استایل خودرو و شناخته شدن در سطح جهانی توضیح داد: یکه‌زارع سال گذشته در رونمایی رنو کپچر و کلیو اعلام کرد که ما هنوز خودروساز نیستیم در حالی که الان ادعا می‌کند که خودروساز هستیم. به این ترتیب ظاهرا تکلیف روشن نیست. هاشم یکه‌زارع بی‌کیفیتی چینی‌ها را قبول دارد اما با بعضی از این شرکت‌های چینی  قرارداد می‌بندد. اگر بی‌کیفیت است چرا قرارداد بسته می‌شود؟

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید چند سوال از مدیرعامل ایران خودرو
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو