هزینه تعمیر و نگهداری محصولات رنو در بازار ایران به‌شدت کاهش یافت

انقلاب در قیمت لوازم یدکی خودروهای رنو

روز گذشته با جمشید حسینی، مدیرعامل شرکت نگین‌خودرو در دفتر کارش در شمال شرق پایتخت دیدار داشتم؛ نشستی دوستانه که البته خالی از پرسش و پاسخ‌های خودرویی نبود. حسینی که مدتی است از تویوتا به نگین‌خودرو آمده است تا مشکلاتی که مدیریت قبلی برای شرکت به وجود آورده بود را سروسامان دهد، ظاهرا این روزها آن‌قدر عملکرد موفقی داشته است که نه‌تنها توانسته نظر مدیر خاورمیانه رنو را به خود جلب کند بلکه مدیر منطقه‌ای خاورمیانه، آفریقا و هند رنو نیز در سفر اخیرش به تهران از او خواسته تا برنامه‌هایش را حداقل برای 10 سال آینده به فرانسوی‌ها ارائه کند. در این نشست از حسینی چند سوال پرسیده‌ایم که همراه با پاسخ‌های او در پی می‌آید:

کد : 407
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مهر 1394
print
نظرات : 0
انقلاب در قیمت لوازم یدکی خودروهای رنو

روز گذشته با جمشید حسینی، مدیرعامل شرکت نگین‌خودرو در دفتر کارش در شمال شرق پایتخت دیدار داشتم؛ نشستی دوستانه که البته خالی از پرسش و پاسخ‌های خودرویی نبود. حسینی که مدتی است از تویوتا به نگین‌خودرو آمده است تا مشکلاتی که مدیریت قبلی برای شرکت به وجود آورده بود را سروسامان دهد، ظاهرا این روزها آن‌قدر عملکرد موفقی داشته است که نه‌تنها توانسته نظر مدیر خاورمیانه رنو را به خود جلب کند بلکه مدیر منطقه‌ای خاورمیانه، آفریقا و هند رنو نیز در سفر اخیرش به تهران از او خواسته تا برنامه‌هایش را حداقل برای 10 سال آینده به فرانسوی‌ها ارائه کند. در این نشست از حسینی چند سوال پرسیده‌ایم که همراه با پاسخ‌های او در پی می‌آید:
یادم می‌آید حدود یک ماه پیش در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردید که برای دارندگان خودروهای رنو در بازار ایران خبری خوش دارید، لطفا بفرمایید این خبر چیست؟
آن زمان می‌خواستم بگویم ما به‌زودی انقلابی در قیمت و بازار لوازم یدکی رنو در ایران ایجاد خواهیم کرد اما اعلام این خبر نیاز به فرصت داشت که به‌نظرم زمان آن امروز فرا‌رسیده است. من می‌خواهم به مشتریان این مژده را بدهم که قیمت قطعات و هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای رنو در ایران بین 30 تا 50 درصد کاهش یافته است. زیرا شرکت رنو فرانسه، شرکت نگین خودرو را به‌عنوان نماینده رسمی تهیه و توزیع قطعات یدکی برای خودروهای وارداتی و مونتاژی در ایران معرفی کرده است. این یعنی که ما با همکاری رنو، واسطه‌ها را در زنجیره واردات و توزیع که شامل چندین لایه می‌شد و هر لایه هم سود خود را جداگانه می‌برد حذف و حتی در خیابان چراغ برق تهران یک مرکز توزیع قطعات خودورهای رنو را افتتاح کردیم تا مشریانی که قبلا از کمبود و در دسترس نبودن لوازم یدکی خودروهای رنو و همچنین گران‌تر بودن قیمت آنها نسبت به قطعات خودروهای همکلاس گلایه داشتند امروز بتوانند بدون مشکل لوازم مورد نیازشان را ارزان‌تر از قطعات خودروهای رقیب تهیه کنند.
یعنی مثلا از این به بعد هزینه تعمیر و نگهداری تندر 90 نسبت به پژو 206 کمتر خواهد بود؟
بله زیرا ما مستقیم و بدون واسطه از فرانسه قطعه می‌خریم که البته این قطعات اصل است. با این تفاوت که در خودرویی مثل پژو 206 قطعات آن فرانسوی نیست بلکه یا چینی یا ساخت داخل است. 
قیمت قطعاتی که رنو به نگین‌خودرو می‌دهد حتی از قیمت قطعاتی که در اختیار شرکت رنوپارس قرار می‌دهد، ارزان‌تر است.
این کاهش هزینه و تعمیر و نگهداری قطعات به طور مشخص شامل کدام مدل‌های رنو در ایران است؟
در حال حاضر بیش از 450 هزار دستگاه خودروی تندر 90 و حدود 44 هزار دستگاه خودروی مگان (اتومات و دستی) در داخل ایران وجود دارد و تعداد خودروهای داستر نیز در حال افزایش است. ما قطعات تمام مدل‌های رنو را چه آنهایی که در داخل مونتاژ و چه آنهایی که به صورت CBU وارد می‌شوند را از این پس با قیمت بسیار پایین‌تر از آنچه هست، عرضه خواهیم کرد و از همه مهم‌تر این قطعات از این به بعد کاملا در دسترس مشتری خواهد بود.
ظاهرا رنو برای پررنگ کردن حضور خود در بازار ایران برنامه‌های متنوعی دارد. آیا فکر می‌کنید با توجه به شرایطی که امروز برای رقیب رنو یعنی پژو در بازار ایران به وجود آمده است و مردم ایران به پژو بی‌اعتماد شده‌اند رنو بتوانند گوی سبقت را از همتای فرانسوی خود در بازار کشور برباید؟
همانطور که گفتید رنو برنامه استراتژیک و بلندمدت برای حضور در بازار ایران دارد و ما حدود 2 ماه آینده سفری به فرانسه خواهیم داشت و احتمالا با مدیران ارشد این کمپانی دیدار خواهیم کرد. ما حتی برنامه ورود رنو به ناوگان تاکسیرانی ایران را داریم و برای این منظور شرکت آرین تاکسی که بخشی از سهام آن متعلق به نگین خودرو است، تاسیس شده و قصد داریم 5 هزار دستگاه خودروی رنو برای تاکسیرانی اختصاص دهیم ما خودروی فلوئنس را برای این کار پیشنهاد کرده‌ایم.
چندی پیش هیات عالی‌رتبه‌ای از شرکت رنو فرانسه برای حضور در مراسم رونمایی از رنو کویید که در شرکت پارس‌خودرو انجام شد به ایران آمد. آیا این هیات با مسئولین شرکت نگین‌خودرو هم گفت‌وگویی داشتند؟
بله، آقای Cambier مدیر منطقه‌ای خاورمیانه، آفریقا و هند کمپانی فرانسوی رنو به‌همراه سایر اعضای هیات فرانسوی به نگین‌خودرو آمدند و از ما خواستند تا برنامه 10 سال آتی شرکت را به آنها اعلام کنیم. این موضوع نشان می‌دهد که رنو برای حضور در بازار ایران برنامه بلندمدت دارد. طبق مطالعاتی که ما انجام داده‌ایم تا 10 سال دیگر، سالانه 150 هزار خودروی خارجی وارد بازار ایران می‌شود که سهم رنو از خودروهای وارداتی حدود 30 درصد خواهد بود یعنی نگین‌خودرو از هم‌اکنون در حال بسترسازی است تا آن زمان به‌راحتی بتواند سالی 50 هزار دستگاه انواع مدل‌های رنو را در بازار ایران عرضه کند.
تا همین اواخر وقتی از برخی کارشناسان بازار در مورد خرید خودروهای رنو سوال می‌کردیم، می‌گفتند که خودروهای رنو در بازار ایران بدفروش هستند و به قولی اگر رنو بخری، صاحب اول و آخر این خودروها خودت خواهی بود. زیرا بازار دست دوم آنها چندان رونق ندارد. در این زمینه چه اقداماتی از سوی شرکت نگین‌خودرو انجام شده است تا مشتریان راحت‌تر و بااطمینان‌تر بتوانند مدل‌های رنو را خریداری کنند؟
اولا برای نخستین بار طرح خرید و فروش خودروهای کارکرده رنو توسط شرکت نگین‌خودرو انجام می‌شود به‌طوری‌که دارندگان رنو می‌توانند بعد از مدتی با مراجعه به شرکت، آن را تحویل دهند و یک مدل بالاتر دریافت کنند. در واقع مشتریان می‌توانند با بهره‌مندی از طرح تعویض رنوهای کارکرده با خودروهای نو همواره نسبت به ارتقای مدل خودروی زیر پای خود اقدام کنند. در ثانی اکنون دیگر مثل گذشته تعداد خودروهای رنو کم نیست و مردم تعداد زیادی از خودروهای رنو را می‌بینند که هر روز به تعداد آنها افزوده می‌شود و در نهایت اطمینان خاطر مردم از خرید رنو را در پی خواهد داشت.
آیا نگین‌خودرو، در سبد فروش خود به‌زودی خودروی جدیدی برای عرضه خواهد داشت؟
به‌زودی خودروی پرقدرت رنو یعنی شاسی‌بلند کلئوس که روی پلتفرم نیسان ساخته شده است و قابلیت آفرود هم دارد دوباره به سبد خودروهای شرکت نگین‌خودرو بازمی‌گردد و حدود 30 میلیون تومان ارزان‌تر از آنچه پارس خودرو عرضه می‌‌کند توسط ما با قیمت 149 میلیون و 500 هزار تومان به فروش خواهد رسید.
رنو کلئوس نگین‌خودرو همچنین 75 میلیون تومان از همکلاس‌‌اش کیاسورنتو ارزان‌تر خواهد بود که خود این موضوع به خریدار، این امکان را می‌دهد که با قیمتی پایین‌تر، شاسی‌بلندی اروپایی سوار شود.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید انقلاب در قیمت لوازم یدکی خودروهای رنو
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو