تویوتا سکویا 2014 گذرموقت در اصفهان

اژدها وارد می‌شود

-تویوتا برندی است که از گذشته تاکنون به تولید محصولات بادوام و کم‌استهلاک معروف شده است. خودروهایی که از نظر فنی و لذت سواری مثال‌زدنی هستند. از نمونه‌های سواری گرفته تا SUV‌های بزرگ و غول‌پیکرش، همگی از این رویه پیروی می‌کنند. یکی از محصولات این برند ژاپنی، سکویاست که از نظر ابعاد و اندازه در کلاس خودروهای شاسی‌بلند فول‌سایز قرار می‌گیرد. به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» چند ‌وقتی است که یک دستگاه تویوتا سکویا مدل 2014 به صورت گذرموقت به کشور وارد شده، این خودرو متعلق به شهر اصفهان است. رنگ خاص و زیبای این خودرو در کنار چهره خشن و عضلانی‌اش جذابیت این خودرو را دوچندان کرده است. 

کد : 409
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مهر 1394
print
نظرات : 0
اژدها وارد می‌شود

آرمین محسنی-تویوتا برندی است که از گذشته تاکنون به تولید محصولات بادوام و کم‌استهلاک معروف شده است. خودروهایی که از نظر فنی و لذت سواری مثال‌زدنی هستند. از نمونه‌های سواری گرفته تا SUV‌های بزرگ و غول‌پیکرش، همگی از این رویه پیروی می‌کنند. یکی از محصولات این برند ژاپنی، سکویاست که از نظر ابعاد و اندازه در کلاس خودروهای شاسی‌بلند فول‌سایز قرار می‌گیرد. به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» چند ‌وقتی است که یک دستگاه تویوتا سکویا مدل 2014 به صورت گذرموقت به کشور وارد شده، این خودرو متعلق به شهر اصفهان است. رنگ خاص و زیبای این خودرو در کنار چهره خشن و عضلانی‌اش جذابیت این خودرو را دوچندان کرده است. 
تویوتا سکویا 2014 در بین 8 شاسی‌بلند بزرگ اقتصادی در رده دوم قرار می‌گیرد. این ماشین غول‌پیکر رانندگی راحت و فضای کابین کافی دارد و انتخاب خوبی برای خانواده‌هایی است که نیاز به جای زیاد دارند. احساس تسلط اولین حسی است که پس از نشستن بر پشت فرمان این خودرو به شما دست می‌دهد. صندلی‌های بزرگ و راحت سکویا که با تودوزی کرم رنگ طراحی شده‌اند، به‌خوبی بدن را در خود جای می‌دهند و راحتی بی‌نظیری را به سرنشینان ارائه می‌دهد. صندلی‌های عقب این خودرو هم امکان خواباندن و هم امکان تغییر وضعیت دادن و جلو و عقب بردن جداگانه دارند و به راحتی سه سرنشین را در خود جا می‌دهند. در ردیف سوم صندلی‌های سکویا فضای کافی برای نشستن افراد بزرگسال نیز وجود دارد و باتوجه به ابعاد خودرو، فضای کافی برای کابین تعبیه شده است. طراحی داخلی این خودرو نسبتا خوب ولی نمی‌توان گفت که خیلی لوکس و آنچنانی است. وجود بیش از حد اشکال مستطیلی شکل در طراحی کابین و به‌خصوص داشبورد، سبب شده است تاحدودی کسل‌کننده به نظر برسد، اما برای برطرف کردن این موضوع دربعضی قسمت‌ها از اشکال گرد و منحنی استفاده شده که تاثیر بسزایی نداشته است. در کل فضای کابین تداعی کننده محیطی ضمخت و خشن است. اما درکل کیفیت متریال به‌کار رفته در این خودرو و همچنین کیفیت مونتاژ قطعات، حس رضایت را به همراه دارد. تویوتا برای کشورهای خاورمیانه پیشرانه 8 سیلندر 7/5 لیتری را برای این شاسی‌بلند در نظر گرفته است. این پیشرانه بزرگ به کمک گیربکس 6 سرعته خودکار خود می‌تواند حداکثر 381 اسب بخار و 543 نیوتن متر را تولید کند و این خودروی غول‌پیکر را در مدت 7 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند. البته با وجود اینکه شتاب این خودرو در حد و اندازه‌ سدان‌های تند و تیز شهری است، اما مصرف سوخت آن بسیار بالاست و در هر صد کیلومتر رانندگی در شهر، به بیش از 18 لیتر سوخت نیز دارد که البته با توجه به حجم پیشرانه و اندازه خودرو توجیه‌پذیر است. از نظر امکانات سکویا در سه مدل استاندارد، Mid-Limited و Top Limited عرضه می‌شود که در کامل‌ترین مدل، تجهیزاتی مانند سانروف، صفحه نمایش برای سرنشینان عقب، دوربین عقب، چراغ‌های LED مخصوص روز، دکمه استارت موتور، رینگ‌های 20 اینچی، روکش چرمی صندلی‌ها، نویگیشن، سیستم صوتی JBL به همراه صفحه نمایش 1/6 اینچی، کروز کنترل و سیستم‌های VSC، TRAC، ABS، EBD، BA، SST، صندلی قابل تنظیم و برقی، سیستم کنترل آب‌و‌هوای سه منطقه‌ای، سیستم هوشمند Entune Auodio Plus که خود صفحه نمایش لمسی، اتصال تلفنی و پخش موسیقی با بلوتوث، پورت USB و رادیو HD را شامل می‌شود روی آن نصب شده است. همچنین سکویا امکانات امنیتی هم دارد که شامل دستیار رانندگی صوتی، سنسورهای پارک عقب و جلو، کنترل نقطه کور و کروز کنترل است. این ماشین توانایی حمل بار(وزن کلی) تا 3300 کیلوگرم را دارد که نشان می‌دهد خودرویی فوق‌العاده قوی است، اما خودروهای آمریکایی که در این کلاس وجود دارند، مثل شورولت سابربن و فورد اکسپدیشن، می‌توانند در این زمینه رقابت نزدیک و پایاپایی را با سکویا داشته باشند. سیستم تعلیق این شاسی‌بلند آسیایی از نوع air suspention و سواری نرم و لذت‌بخشی را برای سکویا به ارمغان آورده‌است. نقطه ضعف سکویا را می‌توان در فرمان آن یافت، زیرا به‌اندازه کافی دقت نداشته و کمی در عملکرد مایوس کننده به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه بازار خودرویی کشور تاکنون به خودروهای شاسی‌بلند روی خوش نشان داده است، می‌توان گفت جای خالی این مدل تویوتا در میان محصولات موجود در کشور حس می‌شود. 

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید اژدها وارد می‌شود
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو