همکاری ژاپنی‌ها با ایران

محمدرضا نعمت‌زاده صبح دیروز در دیدار با وزیر امور خارجه ژاپن گفت: ما علاقه‌مند به همکاری با ژاپن در زمینه مهندسی، ‌ دانش فنی و تولید هستیم. همان‌گونه که بازار بزرگ ایران در اختیار شرکت‌های ژاپنی قرار می‌گیرد، انتظار داریم محصولات ایرانی را که به اتفاق شرکت‌های ژاپنی تولید می‌کنیم یا تحت لیسانس ژاپن تولید می‌شود، در بازارهای ژاپن و خارج از ایران عرضه شود. روزنامه «دنیای خودرو» در این باره با محمود نادی، فعال بازار خودرو گفت‌وگویی انجام داد.

کد : 473
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مهر 1394
print
نظرات : 0
همکاری ژاپنی‌ها با ایران

فرشید قاجار قیونلو-محمدرضا نعمت‌زاده صبح دیروز در دیدار با وزیر امور خارجه ژاپن گفت: ما علاقه‌مند به همکاری با ژاپن در زمینه مهندسی، ‌ دانش فنی و تولید هستیم. همان‌گونه که بازار بزرگ ایران در اختیار شرکت‌های ژاپنی قرار می‌گیرد، انتظار داریم محصولات ایرانی را که به اتفاق شرکت‌های ژاپنی تولید می‌کنیم یا تحت لیسانس ژاپن تولید می‌شود، در بازارهای ژاپن و خارج از ایران عرضه شود. روزنامه «دنیای خودرو» در این باره با محمود نادی، فعال بازار خودرو گفت‌وگویی انجام داد.

نظر شما راجع به ورود خودروسازان ژاپنی و عملکرد آن‌ها در کشور چیست؟
ژاپن سال‌هاست در زمینه سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر، تاریخچه قابل قبولی دارد. مانند سرمایه‌گذاری‌ای که در صنایع الکترونیک با برند خود در مالزی انجام داد و سرمایه‌گذاری‌هایی که در هر کشور دیگر داشته است که همیشه قطعا پشتیبان محصولات خود بوده است. به خصوص که در تولید محصولات خود بسیار سالم عمل می‌کند و سعی دارد سیستم تجاری توام با کیفیت داشته باشد، بنابراین قطعا می‌تواند موفق باشد. لزوما برای شناساندن برندها و نام‌های تولیدات ژاپن، نیازی به سرمایه‌گذاری خاصی نیست. چراکه در کوچک‌ترین روستای هر کشوری بگویید تویوتا، می‌دانند خودروساز است، چه برسد به ایران که سالیان سال است با این برند و با این نام آشناست.

آیا شرکت‌های خودروسازی مانند فیات و فولکس واگن به ایران می‌آیند؟
این نوع مذاکرات و این نوع نشست‌ها عموما پیش درآمدهای این قضیه است که به اصطلاح عامیانه می‌گویند، «زنبیل دم در می‌گذارند.» هنوز نه نمایشگاهی باز شده و نه کالایی ارائه شده و نه محصولی تحویل کسی داده شده است. تمام این‌ها زمینه‌هایی است که شرکت‌ها و کمپانی‌ها ارائه می‌دهند که در صورت نهایی شدن و رفع تحریم‌ها و برداشتن گلوگاه‌های بین‌المللی، ما حاضریم این امتیازات را بدهیم و مشارکت کنیم. هنوز هیچ قراردادی امضا نشده است که بتوان به آن تکیه کرد. ولی به نظر می‌رسد ژاپن و خودروسازان ژاپنی از شانس خیلی خوبی در این کشور برخوردار هستند. به خصوص به صرف این که هم برند شناخته شده‌ای است و هم مردم اعتماد کافی به این کشور و شرکت خودروساز دارند.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید همکاری ژاپنی‌ها با ایران
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو