Chevrolet Custom 1957

کوسه خشکی‌ها

«تیونینگ، هنر است». این نظر بسیاری از خودرودوستان در مورد اسپرت‌کردن اتومبیل‌های‌شان است. صاحب یک شورولت سال 1957 نیز با تیونینگ خودروی خود یک اثر هنری خلق کرده‌است. هنگامی‌که وی این شورولت را در سال 1997 خریداری کرد تصمیم به اسپرت‌کردن آن گرفت و با همکاری تیمی‌ از نقاشان، طراحان و چند مکانیک، یک شورولت چهار در ‌هاردتاپ را به یک‌ هات‌راد فضایی تبدیل کرد که هنگام حرکت، تشخیص برند اصلی آن سخت است. طراحی این‌ هات‌راد را می‌توان ترکیبی از عناصر طراحی بیوایک، مرکوری، پلی موس، دوج و پاکارد به شمار آورد. این‌هات‌راد با به نمایش درآمدن در نمایشگاه Paso Rables توانست جایزه «رادیکالی‌ترین ‌هات‌راد» را در کلاس خود از آن خود کند.

کد : 487
تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1394
print
نظرات : 0
کوسه خشکی‌ها

سامیار راشد-«تیونینگ، هنر است». این نظر بسیاری از خودرودوستان در مورد اسپرت‌کردن اتومبیل‌های‌شان است. صاحب یک شورولت سال 1957 نیز با تیونینگ خودروی خود یک اثر هنری خلق کرده‌است. هنگامی‌که وی این شورولت را در سال 1997 خریداری کرد تصمیم به اسپرت‌کردن آن گرفت و با همکاری تیمی‌ از نقاشان، طراحان و چند مکانیک، یک شورولت چهار در ‌هاردتاپ را به یک‌ هات‌راد فضایی تبدیل کرد که هنگام حرکت، تشخیص برند اصلی آن سخت است. طراحی این‌ هات‌راد را می‌توان ترکیبی از عناصر طراحی بیوایک، مرکوری، پلی موس، دوج و پاکارد به شمار آورد. این‌هات‌راد با به نمایش درآمدن در نمایشگاه Paso Rables توانست جایزه «رادیکالی‌ترین ‌هات‌راد» را در کلاس خود از آن خود کند.
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» بدنه این‌هات‌راد مخوف را باید یکی از پیچیده‌ترین بدنه‌ها دانست، چرا که از اجزای خودروهای بسیاری برای آن استفاده شده است. قسمت جلوی این‌ هات‌راد با حفظ ویژگی‌های شورولت 1957 به جلوپنجره دوج 1955 و قسمت مرکزی و برجسته سپر پلی‌موس سال 1957 مزین شده است. چراغ‌های جلو و کاپوت از مرکوری 1954 برگرفته شده‌اند. شیشه جلو نیز از شورولت شویل برداشته و پس از کاستن از ارتفاع روی این ‌هات‌راد نصب شد. ورودی هوای دست‌ساز جلو، پس از تغییر شکل کمی ‌‌طویل‌تر شد تا قسمت جلو را پهن‌تر جلوه دهد. ضمن این‌که گل‌گیرها به گوشه‌های بدنه تغییرمکان داده‌اند. خط برجسته کرومی‌ که در نمای جانبی بدنه خودنمایی می‌کند از فوردهای قدیمی ‌و گل‌گیرهای عقب به همراه تزئینات آن از مرکوری سال 1951 برگرفته شده است. چراغ‌های عقب نیز با چراغهای پاکارد سال 56 جایگیزین شدند. آخرین مرحله سقف بود که با رنگ سفید رنگ آمیزی و توسط یکی از چیره‌دستان صنعت ساخته شد. در نهایت برای حفظ اصالت و ظاهر قدیمی ‌این ‌هات‌راد رینگ‌های بشقابی اولدزمبیل دهه 50 روی آن نصب شده‌است. چرخ‌های دیواره سفید دایتونا با سایز P205/70R15 در جلو و عقب ظاهری کلاسیک به آن بخشیده‌اند.
ترمزها از دیسک‌های Danchuk تشکیل شده‌اند و قدرت بالایی دارند. مینوفیلد اگزوز از جنس سرامیک ساخته شده و با قرار گرفتن در زیر رکاب‌های جانبی باعث شده است ارتفاع بدنه پایین‌‌تر بنظر برسد.
در داخل کابین هیچ اثری از شورولت 1957 به چشم نمی‌خورد چراکه همه قطعات جایگزین شده اند. داشبورد استاندارد جای خود را به یک داشبورد استیل دست ساز و زیبا داده که به نشان‌دهنده‌ها و ادوات کلاسیک مزین شده است. فرمان این‌ هات‌راد از اولدزمبیل سال 1964 و پنل‌های درها به همراه دسته صندلی‌ها از مرکوری 1949 به عاریت گرفته شده است. صندلی‌های استاندارد نیز با صندلی‌های کامارو تعویض و با چرم سفید رنگ دست‌دوز روکش شدند که در کنار رنگ سبز جنگلی داشبورد و کنسول میانی زیبایی خاصی دارد. برای طراحی نقوش زیبای روی کنسول میانی زحمت و دقت زیادی کشیده شده است. سیستم صوتی سفارشی تکمیل‌کننده امکانات این ‌هات‌راد هستند ضمن اینکه برای سرنشینان جلو و عقب ایربگ نصب شده است تا امنیت آنها را تضمین کند. 








 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید کوسه خشکی‌ها
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو