دلایل اخراج کارگران صنعت قطعه سازی

این روزها خبر می‌رسد که قطعه‌سازان در آستانه اخراج 10 هزار کارگر خود هستند و در اولین گام شرکت کروز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت قطعه‌ساز کشور 500 تن از کارگران خود را اخراج کرده است. برای اطلاع از این صحت و سقم این موضوع به سراغ بهرام شهریاری عضو اسبق هیئت مدیره انجمن قطعه سازان رفتیم تا با وی در این زمینه گفت‌وگو کنیم.

کد : 494
تاریخ انتشار : يکشنبه 26 مهر 1394
print
نظرات : 0
دلایل اخراج کارگران صنعت قطعه سازی

رامین بیات-این روزها خبر می‌رسد که قطعه‌سازان در آستانه اخراج 10 هزار کارگر خود هستند و در اولین گام شرکت کروز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت قطعه‌ساز کشور 500 تن از کارگران خود را اخراج کرده است. برای اطلاع از این صحت و سقم این موضوع به سراغ بهرام شهریاری عضو اسبق هیئت مدیره انجمن قطعه سازان رفتیم تا با وی در این زمینه گفت‌وگو کنیم. این قطعه‌ساز با تایید خبر گفت: صنعت قطعه سازی کشور در حال حاضر در شرایط بغرنجی قرار دارد و در این زمینه باید دولت وارد عمل شود.
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» این روزها خبرهایی مبنی بر اخراج ده هزار کارگر قطعه ساز شنیده می‌شود، در اولین گام نیز شرکت کروز 500 کارگر خود را اخراج کرده است،آیا این موضوع صحت دارد؟
بله این موضوع درست است. قبلا در این زمینه هشدارهای لازم داده شد. ولی گوش شنوایی برای شنیدن این هشدارها پیدا نشد.دولت باید هرچه زودتر بزای کمک به صنعت قطعه‌سازی کشور وارد عمل شود. اگر دولت بتواند منابع مالی به این صنعت تزریق کند می‌تواند جلوی این بیکاری‌ها را بگیرد.
دلایل این اخراج‌ها چیست ؟ آیا نمی‌توان با ارائه راهکارهایی جلوی این اقدام را گرفت؟
در حال حاضر قطعه‌سازان به دلیل بدهی‌هایی که به شبکه بانکی دارند، بهره‌های سنگینی به سیستم بانکی پرداخت می‌کنند، این در حالی است که قطعه‌سازان مبلغی در حدود 5 هزار میلیارد تومان از خودروسازان کشور طلب دارند که تا به حال ریالی از این بدهی وصول نشده است. از سوی دیگر در حال حاضر تولید خودرو به شدت کاهش یافته و خودروها نیز به فروش نمی‌رسد. در این شرایط تحمل هزینه‌های پرسنلی برای قطعه‌سازان دیگر قابل تحمل نیست و راهی جز تعدیل نیرو باقی نمانده است. تنها راه حل موجود در این زمینه کمک فوری دولت است یا اینکه خودروسازان بدهی خود را پرداخت کنند.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید دلایل اخراج کارگران صنعت قطعه سازی
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو