تاثیر اعطای وام کوتاه‌مدت است

روز گذشته هادی حسینی، عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در اظهار نظری در خصوص بسته رونق اقتصادی، با اشاره به برخی اظهار نظرهای مخالفان مبنی بر امکان ایجاد رانت در تهیه لیست صنایع و شرکت‌هایی که قرار است به آنها تسهیلات پرداخت شود، گفت: نمی‌توان بر اساس احتمالات عمل کرد. اینکه نظام اداری ما نظام سالمی نیست، درست است و باید نظارت‌ها قوی‌تر شود. وی تاکید کرد: در حال حاضر در بخش خودرو، مردم با توجه به توافق هسته‌ای انتظار دارند خودرو ارزان شود، در حالی که این انتظار بجا نیست. در واقع خودروهای داخلی گران نیستند بلکه قدرت خرید و درآمد مردم کم است. 

کد : 535
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مهر 1394
print
نظرات : 1
تاثیر اعطای وام کوتاه‌مدت است

فرشید قاجار قیونلو-روز گذشته هادی حسینی، عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در اظهار نظری در خصوص بسته رونق اقتصادی، با اشاره به برخی اظهار نظرهای مخالفان مبنی بر امکان ایجاد رانت در تهیه لیست صنایع و شرکت‌هایی که قرار است به آنها تسهیلات پرداخت شود، گفت: نمی‌توان بر اساس احتمالات عمل کرد. اینکه نظام اداری ما نظام سالمی نیست، درست است و باید نظارت‌ها قوی‌تر شود. وی تاکید کرد: در حال حاضر در بخش خودرو، مردم با توجه به توافق هسته‌ای انتظار دارند خودرو ارزان شود، در حالی که این انتظار بجا نیست. در واقع خودروهای داخلی گران نیستند بلکه قدرت خرید و درآمد مردم کم است. بنابراین به جای کاهش دستوری قیمت خودرو باید درآمد مردم افزایش یابد تا قدرت خرید بالا رود. روزنامه «دنیای خودرو» در این‌باره سوالاتی از کامران ندری، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق  پرسید.

آیا واقعا خودرو در کشور گران است؟
گرانی با توجه به قدرت خرید مردم تعریف می‌شود. در حال حاضر قیمت خودرو با توجه به توان خرید مردم بالا است که به اصطلاح می‌گویند گران است. هنگامی که گفته می‌شود خودروهای داخلی گران است باید این گرانی را با خودروهای مشابه خارجی، بدون در نظر گرفتن تعرفه‌های گمرکی و عواملی که بر قیمت آنها موثر است، مقایسه کرد. باید کیفیت آزمایش شود تا بفهمیم یک خودرو در مقایسه با خودروی مشابه خارجی گران است یا خیر. البته تاکید می‌کنم بدون در نظر گرفتن تعرفه. 

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد وام 25 میلیون تومانی باعث رونق بازار می‌شود، نظر شما چیست؟
اینکه توان خرید خودرو با تسهیلات بانکی که نرخ سود آن نسبت به شرکت‌های لیزینگ پایین‌تر است، افزایش یابد، اندکی در بخش تقاضای خودرو موثر است. اما تسهیلات بانکی نمی‌تواند مشکلات خودروسازان را حل کند. خودروسازی نیاز به یک تحول اساسی دارد و باید تجدید نظری در رویه‌ها و مدیریت صورت گیرد. این وام‌ها می‌تواند در کوتاه مدت مقداری تاثیر‌گذار باشد اما در بلند مدت راه حل مناسبی نیست.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 1 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
اخ زندگی در ایران
ارسال شده در در 10/27/2015 14:22:18

جان عزیزت جان ناموست چرا وژدانتون یه ذره تکون نمیخوره و هر چی رو که به نفع باشه میگید چرا واقعیت و نمیگید واقعا خجالت داره خوبه که خودتون میگید خودروی ایرانی رو با خارجی مقایسه کنید واقعا به نظرتون قابل مقایسه ن چه تو کیفیت چه قیمت

تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو