حضور جیلی GC9 از جانب خودروسازان بم تایید شد

آمدن لوکس‌های چینی جدی شد

وقتی صحبت از خرید خودروی چینی می‌شود، خیلی‌ها در برابر این کار مقاومت می‌کنند و دلایلی مثل عدم کیفیت کافی و اعتبار مناسب را متذکر می‌شوند. درست است که برندهای چینی اعتباری حتی مثل کره‌ای‌ها ندارند، ولی این مسئله باعث نشده است آنها دست از تلاش بردارند و سراغ بهبود کار خود نروند. گاهی این پیشرفت در برخی محصولات چینی کم و بیش احساس می‌شود و بعضی وقت‌ها هم کاری می‌کنند که آدم توقع ندارم. از آن عجایب کار چینی‌ها دست درازی به بازار خودروهای لوکس است. جالب است بدانید بعضی وقت‌ها این دست درازی رنگ و بویی رسمی می‌گیرد و کارهایی می‌کنند که شاید اصلا لازم نباشد. این بار شرکت جیلی خودرویی را معرفی کرده است که از نظر امکانات و لوکس بودن در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. شرکت خودروسازان بم هم برای این خودروی جدید که GC9 نام دارد، واژه Coming soon را در تبلیغات خود استفاده می‌کند.

کد : 553
تاریخ انتشار : يکشنبه 3 آبان 1394
print
نظرات : 4
آمدن لوکس‌های چینی جدی شد

حسین دلاور-وقتی صحبت از خرید خودروی چینی می‌شود، خیلی‌ها در برابر این کار مقاومت می‌کنند و دلایلی مثل عدم کیفیت کافی و اعتبار مناسب را متذکر می‌شوند. درست است که برندهای چینی اعتباری حتی مثل کره‌ای‌ها ندارند، ولی این مسئله باعث نشده است آنها دست از تلاش بردارند و سراغ بهبود کار خود نروند. گاهی این پیشرفت در برخی محصولات چینی کم و بیش احساس می‌شود و بعضی وقت‌ها هم کاری می‌کنند که آدم توقع ندارم. از آن عجایب کار چینی‌ها دست درازی به بازار خودروهای لوکس است. جالب است بدانید بعضی وقت‌ها این دست درازی رنگ و بویی رسمی می‌گیرد و کارهایی می‌کنند که شاید اصلا لازم نباشد. این بار شرکت جیلی خودرویی را معرفی کرده است که از نظر امکانات و لوکس بودن در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. شرکت خودروسازان بم هم برای این خودروی جدید که GC9 نام دارد، واژه Coming soon را در تبلیغات خود استفاده می‌کند.

جیلی شرکتی که اعتبار پیدا کرد
برند چینی جیلی که قدمتی به سال 1986 میلادی دارد، در میان چینی‌ها به عنوان برندی به نسبت معتبر شناخته می‌شود. این خودروساز که اولین ماشین خود را به نام امگراند EC7 یا امگراند7 با مدل 2013 توسط شرکت جیلران موتور به ایران وارد کرد، توانست نامی به نسبت خوب بین ایرانیان ایجاد کند. پس از موفقیت نسبی جیلی امگراند 7 سدان و هاچ‌بک، نسخه اتوماتیک این خودروها و نمونه شاسی‌بلند آن، X7 وارد بازار ایران شد. البته جیلیران به دلایلی نتوانست در فروش این خودروها موفق باشد و در سال 2015 هم مجبور شد که خودروهای مدل سال پیش را با قیمتی پایین روانه بازار کند. همین مسئله باعث شد از اعتبار جیلی در ایران کاسته شود و برخی خریداران این دسته از خودروها، جیلی را به عنوان برندی بی‌ثبات در ایران بشناسند. حال شرکت خودروسازان بم که سابقه خوبی در صنعت خودروی ایران دارد و ماشین‌های محبوبی مثل فولکس گل را در ایران عرضه کرده است، در سال 1392 طی قرارداری با جیلی چین، همکاری خود را با این شرکت به طور جدی آغاز کرده است و امسال به عنوان اولین قدم، خودرو جیلی GC6 را وارد خط تولید می‌کند( روزهای گذشته به این خودرو پرداخته‌ایم). حال این شرکت در تبلیغات محیطی خود در نمایشگاه خودرو تبریز به خودروی GC9 تاکید ویژه داشت. حال ما هم سراغ این خودرو می‌رویم تا از این ماشین اطلاعاتی به‌دست آوریم.
طراحی به سبک جدید
جیلی در طراحی GC9 از قاعده فست‌بک‌ها تا حدی استفاده کرده است. ظاهر خودرو در کنار رسمی بودن، کمی حالت اسپرت دارد و طراحان جیلی سعی کرده‌اند خودرویی با خطوط طراحی ملایم طراحی کنند. با توجه به فاصله محوری خودرو که 2850 میلی‌متر است، این خودرو در رده ماشین‌های سدان بزرگ خانوادگی محسوب می‌شود و با توجه به امکاناتی که در خودرو وجود دارد، به دسته خودروهای لوکس می‌پیوندد. البته شاید رقابت این خودرو در کلاس خودروهای لوکس امری بیهوده باشد، ولی می‌توان گفت این خودرو در کنار لوکس‌های چینی در جایگاه خوبی قرار دارد. طراحی کلی ماشین را می‌توان شبیه آئودی A7 دانست. برخی هم معتقد هستند  GC9 جیلی کپی‌برداری بر اساس ولوو S60 است. با این تفاوت که به مراتب جذابیت این خودرو از آئودی و ولوو کمتر است. خطوط روی بدنه تا حدی عمیق کار شده و از امتداد نقش‌های بدنه در کل خودرو اجتناب شده است. رینگ‌های 18 اینچی که به طور سفارشی زیر خودرو قرار می‌گیرند تا حدی مناسب خودرو به نظر می‌رسد. البته این روزها شرکت‌های معتبر برای خودروهای لوکس خود رینگ‌های 19 تا 21 اینچی را انتخاب می‌کنند تا ابهت ماشین بیشتر شود. در کل می‌توان گفت طراحی این خودرو به سبک 2015 نزدیک  و در صورت عرضه در ایران می‌تواند از نگاه مشتریان ظاهر پسند، جذاب دیده شود.
زیر کاپوت به لوکس بودن کمی نزدیک است.
جیلی در بحث فنی در این خودرو تا حدی سنگ تمام گذاشته است. البته این سنگ تمام تنها در مصادیق چینی وجود دارد و به نسبت چینی‌ها خوب درخشیده است. GC9 با سه نوع تنوع موتور به بازار عرضه می‌شود. اولی یک موتور 1800 سی‌سی توربوشارژر است که توان تولید 162 اسب‌بخار با گشتاور250 نیوتون‌متر را دارد. این موتور می‌تواند کابین 1760 کیلوگرمی را به سرعت 210 کیلومتر بر ساعت برساند و شتابی نزدیک به 10 ثانیه را رقم بزند. مصرف سوخت ترکیبی GC9 با این موتور به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش 1/8 لیتر است. 
موتور دوم، یک انجین 2378 سی‌سی 4 سیلندر است که توان تولید 161 اسب بخار با گشتاور 210 نیوتون‌متری را دارد. این موتور هم خودرو را به سرعت 210 کیلومتر بر ساعت می‌رساند و شتابی نزدیک 5/11 ثانیه را ثبت می‌کند. مصرف سوخت این نسخه به صورت ترکیبی 1/9 لیتر در صد کیلومتر است که در اینجا به نظر مدل 1800 سی‌سی توربو به صرفه‌‌تر است.
سومین انتخاب فنی برای خریداران، یک موتور 3456 سی‌سی 6 سیلندر 275 اسب بخاری است که 326 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور خودرو را به سرعت 235 کیلومتر بر ساعت می‌رساند و شتابی نزدیک 8 ثانیه را برای لوکس چینی فراهم می‌کند. مصرف ترکیبی این موتور صدی 10 لیتر در صد کیلومتر است. البته که با توجه به قوانین فعلی واردات و عرضه ماشین، احتمال ورود این نسخه کم است. 
گیربکس GC9‌ها همه 6 سرعته اتوماتیک هستند که قابلیت تعویض به حالت دستی را دارند. همچنین حالت‌های رانندگی مختلف، نحوه عملکرد گیربکس را تغییر می‌دهد. نیروی محرکه ایجاد شده در GC9 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که حکایت از دیفرانسیل جلو بودن خودرو دارد. سیستم تعلیق جلوی خودرو از نوع مک‌فرسون است و در عقب از اتصال چند نقطه‌ای بهره می‌برد. سیستم تعلیق این ماشین به نسبت این سبک از خودروها، قدیمی استو زیاد پیشرفته به نظر نمی‌رسد. همین مسئله باعث می‌شود این خودرو در مسئله تعلیق زیاد قوی نباشد و نقطه ضعفی برایش حساب شود. نسخه‌هایی از این خودرو به فرمان هیدورلیک مجهز است و برخی مدل‌ها از جمله مدل شش سیلندر و نمونه‌هایی از مدل توربوشارژر، فرمان برقی دارند. این فرمان برقی مجهز به سنسور سرعت است و با توجه به نوع رانندگی، شرایطی مساعد را برای راننده ایجاد می‌کند تا ایمنی بالاتر برود. در بحث ایمنی، GC9 در سطح خوبی قرار دارد. این خودرو به 6 کیسه هوا مجهز است و در کنار آن، سامانه‌های ایمنی نظیر سیستم پیشگیری از تصادف، رادار خطی، رادار نقطه کور و قدرت ترمز کمکی دارد. 
کابین از برخی لوکس‌ها، اشرافی‌‌تر است
وقتی داخل GC9 نگاه می‌اندازید، اولین مسئله ارتقای کیفیت قطعات داخلی است. همچنین طراحی داخلی تا حدی پیرو طراحی عمومی خودروهای لوکس است و خبری از تغییر در ماهیت این سبک خودروها نیست. در این ماشین امکانات به نسبت متعارفی وجود دارد. در کنار این امکانات متعارف، آپشن‌هایی قرار گرفته است که شاید در ایران زیاد شهرت نداشته باشد و اگر هم کسی این امکانات را بشناسد، احتمالا از طریق بنز و ب‌ام‌و و لکسوس آشنایی دارد. وجود امکاناتی مثل پارک اتوماتیک خودرو، سنسور خواب و هوشیاری راننده، دوربین 360 درجه و سیستم تهویه سه‌گانه با فن مستقل از امکانات جذاب این خودرو محسوب می‌شود. همچنین در این خودرو امکاناتی نظیر صندلی برقی با تهویه و گرمکن، مموری تنظیمات راننده، سیستم صوتی اینفینیتی با 8 باند و 1 ساب، مانیتور با دوربین جلو و عقب، آینه حساس به نور، تاشوندگی صندلی شاگرد از ردیف عقب برای تبدیل ردیف عقب به VIP، ترمز پارک برقی با اتوهلد، استارتر با چراغ خوش‌آمد‌گویی، پرده برقی عقب با پرده جانبی، سقف نیمه پانارومیک، نور زنون همراه با چرخش در سر پیچ، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیمات سیستم صوتی از روی فرمان، کروزکنترل هوشمند و... وجود دارد. 
فضای داخلی خودرو طوری طراحی شده است که در کنار آرامش، زیبایی به طور نسبی به سرنشینان القا می‌شود. نورپردازی داخلی خودرو و سقف پانارومیک دید به نسبت خوبی را به همراهان داخل خودرو می‌دهد. در کل می‌توان گفت طراحی داخلی خودرو در کنار امکانات پیشرفته باعث شده تا کمی به اعتبار برند جیلی اضافه‌‌تر بشود و وقتی داخل خودرو می‌نشینید، کمتر لفظ چینی بودن اذیتتان کند.
لوکس چینی چند تمام می‌شود؟
قیمت جیلی GC9 در بازار چین 800/119 تا 800/229 یوآن است. با تبدیل ریالی قیمت این خودرو متوجه می‌شویم که GC9 حدود 66 تا 126 میلیون تومان می‌ارزد. اگر مبنای ما نسخه فول با موتور 1800 سی‌سی توربوشارژر باشد که 800/178 یوآن قیمت دارد (98 میلیون تومان)، احتمال می‌رود با قیمت حدود 140 میلیون تومان در صورت عرضه به صورت وارداتی قیمت بخورد و اگر هم در ایران مونتاژ شود، به احتمال زیاد این نسخه زیر 110 میلیون تومان قیمت ندارد. مسئله دیگری هم مطرح می‌شود که باعث کاهش قیمت این خودرو به نسبت نسخه بازار چین می‌شود. آن هم این است که امکاناتی نظیر تهویه سه‌گانه، رادار خطی و اتوپارک از خودرو حذف شود تا ماشین با شرایط فعلی ایران سازگارتر باشد و راحت‌‌تر بتواند با قیمتی کمتر در بازار ایران رقابت کند. 







 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 4 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
sepehr
ارسال شده در در 12/24/2015 15:51:52

خبر اشتباه هستش این تایید شدن از سمت بم خودرو یک بلوف بود چون سری امگراند جیلی سری لوکس جیلی هستش و به هیچ وجه اجازه مونتاژ در هیچ کشوری داده نمیشه جیلی gc6هم چون سری امگراند جیلی نبود اجازه مونتاژ داده شد وگرنه gc9به هیچ وجه مونتاژ نمیشه

profileimage
دارا
ارسال شده در در 10/27/2015 14:10:05

گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم
غمم انقدر شود چون تو بیایی چه بگویم
امان از دست خیانت کار ی که فقط به فکر جیبشه

profileimage
اریا
ارسال شده در در 10/25/2015 15:04:33

دیگه دوره این اشغال خریدن با این قیمتها در ایران تمام شد

profileimage
رامین
ارسال شده در در 10/25/2015 14:32:36

ترجیحا اتو پارک و تهویه سه گانه رو همراه ای بی اس وهیدرولیک فرمان وشیشه های برقی به همراه بعضی آپشن های خودرو بردارند تا ارزونتر در بیاد. اگه قرار بود اینا نباشه همون سمند توربوشارژر رو سوار شیم بهتره

تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو