مدیر بازاریابی و فروش خودروسازان بم در گفتگو با دنیای خودرو خبر داد:

آغاز مذاکرات با فولکس‌واگن برای مونتاژ محصولاتش در ایران

با حصول توافق هسته‌ای، بسیاری از شرکت‌های خارجی و بنام اروپایی برای حضور در بازار ایران دندان تیز کرده‌اند، به گفته  ناظران بازار ایران با توجه به اینکه بکر و دست نخورده است، شرکت‌های اروپایی می‌خواهند از این فرصت استفاده کرده  و محصولات خود را با ایران صادر کنند این در حالی است که مسئولان وزارت صنایع اعلام کرده‌اند، اگر شرکتی بخواهد به بازار ایران راه پیدا کند، باید  در ایران به سرمایه‌گذاری اقدام کند.

کد : 554
تاریخ انتشار : يکشنبه 3 آبان 1394
print
نظرات : 0
آغاز مذاکرات با فولکس‌واگن برای مونتاژ محصولاتش در ایران

رامین بیات-با حصول توافق هسته‌ای، بسیاری از شرکت‌های خارجی و بنام اروپایی برای حضور در بازار ایران دندان تیز کرده‌اند، به گفته  ناظران بازار ایران با توجه به اینکه بکر و دست نخورده است، شرکت‌های اروپایی می‌خواهند از این فرصت استفاده کرده  و محصولات خود را با ایران صادر کنند این در حالی است که مسئولان وزارت صنایع اعلام کرده‌اند، اگر شرکتی بخواهد به بازار ایران راه پیدا کند، باید  در ایران به سرمایه‌گذاری اقدام کند و همچنین شرکت‌های خودروسازی باید حداقل در بدو کار 30 درصد از تولید محصولات را داخلی سازی کنند. حال در این بین شرکت‌های خودروسازی آلمانی از جمله شرکت‌هایی هستند که می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند و به بازار ایران بیایند. در این بین شرکت فولکس واگن که در گذشته با شرکت خودروسازان بم سابقه همکاری داشته است، قصد دارد دوباره به بازار ایران بازگردد. این در حالی است که دو شرکت ایران‌خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور و شرکت خودروسازان بم به عنوان همکار قبلی فولکس‌واگن در ایران از بیشترین بخت برای همکاری با بزرگ‌ترین خودروساز اروپایی و سومین خودروساز بزرگ دنیا بهره‌مند هستند. رضا ظروفیان مدیر بازاریابی و فروش شرکت خودروسازان بم در گفت‌و‌گو با روزنامه دنیای خودرو از آغاز مذاکرات با شرکت فولکس واگن خبر داد و گفت: با توجه به تجربه قبلی همکاری فولکس با شرکت خودروسازان بم و همکاری خوبی که در دوره قبل شکل گرفت، امیدواریم در دوره جدید نیز این همکاری دوباره شکل گیرد.ظروفیان ادامه داد: این مذاکرات نیز از گذشته در جریان بوده و در آینده نیز ادامه دار خواهد بود.
حدود دو سال از رکود بازار خودرو می‌گذرد، اما با توجه به اینکه تحریم‌ها نیز بزودی برداشته خواهند شد، آیا به نظر شما رونق به بازار خودرو بازمی‌گردد، این در حالی است که بسیاری از مشتریان مترصد حضور خودرو‌سازان اروپایی در ایران هستند، به نظر شما آیا این موضوع در کوتاه مدت امکان‌پذیر خواهد بود؟
ببینید بازارهای مختلفی از تحریم‌ها تاثیر یافتند، ولی اینکه این انتظار می‌رود در کوتاه مدت یک اثر ملموس برای حضور خودروهای اروپایی به وجود بیاید، چنین انتظاری به‌جا نیست. این در حالی است که برای تولید یک خودروی جدید دو سال حداقل زمان نیاز است.
با توجه به اینکه تحریم‌ها به زودی برداشته خواهد شد و شرکت خودروسازان بم در گذشته جوینت‌ونچر فولکس واگن در ایران بوده است، آیا این احتمال وجود دارد این همکاری در دوران جدید نیز شکل بگیرد؟
شرکت خودروسازان بم بعد از تولید فولکس گل و همکاری با این خودروساز اروپایی یک مدت توقف کوتاه در فرایند تولید خود داشت. اگر بخواهیم به طور کلی در این باره صحبت کنیم، باید گفت این احتمال وجود دارد ولی در کوتاه مدت این امکان میسر نیست، همان طور که در کوتاه مدت اثر تحریم‌ها، یک شبه تاثیر نکرده است. رفع تحریم‌ها نیز به این زودی‌ها و در کوتاه مدت اثر نخواهد کرد. به بیان دیگر این موضوع در شش ماه یا یکسال امکان پذیر نیست و حداقل دو سال زمان می‌برد.
ارتباط شرکت ما با فولکس‌واگن حتی از زمانی‌که تولید ما متوقف شد تا الان ادامه داشته است و از هنگامی‌که بحث توافق هسته‌ای مطرح شد، مذاکرات به صورت جدی و فشرده دنبال شد و باید بعد از اجرای فرآیند عملی برداشته شدن تحریم‌ها مذاکرات ادامه پیدا کند.
 در این باره بیشتر توضیح دهید؟
تجربه فولکس با ما برای آن‌ها تجربه خوبی بوده‌است و آن‌ها به‌نظر بنده اطمینان خاطری از بابت طرف ایرانی خود کسب کردند،اما زمانیکه تحریم‌ها برداشته شود، باید شرایط و جوانب امر را سنجید و با توجه به جمیع جهات اقدام به تولید کرد.
شما به توقف کوتاه مدت تولید شرکت خودروسازان بم اشاره کردید، چرا بعد از این توقف کوتاه مدت سراغ خودروسازان چینی رفتید؟
بعد از این توقف کوتاه مدت تولیدی، بعد از آن با توجه به مذاکراتی که با جیلی صورت گرفت، این شرکت چینی به عنوان جوینت‌ونچر شرکت خودروسازان بم انتخاب شد و در حال حاضر نیز به تولید مبادرت می‌ورزد.
این روزها انتقادات زیادی به خودروهای چینی می‌شود و بسیاری معتقدند این خودرو‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، آیا این موضوع را قبول دارید و تحلیل شما در اینباره چیست؟
جیزی که از محصولات چینی دیده می‌شود نسبت به سالیان گذشته تفاوت زیادی کرده است و این شرکت‌های به مرز یک پختگی در تولید خودرو رسیدند و با انتخاب شرکای قدرتمند در اروپا و آمریکا، خلاء کیفیت  را در تولید محصولات خود پر کردند.
 در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل صنعت خودروسازی و دست اندرکاران این حوزه  شامل چه مواردی می‌شود؟
 در این زمینه باید گفت وضعیت مالی و گردش نقدینگی خودروسازان بسیار بغرنج است و کمک‌های لازم در این زمینه باید هر چه سریع‌تر به دست خودروسازان برسد. این در حالی است که هر چه شما به یک صنعتگر امکانات و لوازم مناسبی ارائه دهید، او برای رقابت و تولید کالایی که بتواند با رقبای خارجی رقابت کند، آماده‌تر خواهد شد.
شما به حضور فولکس‌واگن در ایران اشاره کردید، با توجه به اینکه وزارت صنایع شروطی را برای حضور شرکت‌های خارجی در ایران اعلام کرده است، آیا با این اوصاف این خودروساز آلمانی حاضر می‌شود به ایران بیاید؟ 
به نظر بنده این شروط بسیار مناسب و خوبی است، این شرایط برای طرف خارجی نیز مناسب است چراکه می‌تواند روی یک تولید و همکاری طولانی مدت حساب کرد. از طرف دیگر این شرکت‌های برای همکاری مشترک صرف نمی‌کنند که فقط برای تولید در داخل ایران سرمایه‌گذاری کنند، بلکه باید برای بازارهای اطراف نیز فکری شود و در این زمینه در مذاکرات نیز یا آن‌ها این شروط مطرح شده است که مورد موافقت آن‌ها نیز قرار گرفته و از آن‌ها نیز استقبال کرده‌اند. در کل می‌توان گفت باید از فرصت حضور خودروسازان بنام اروپایی در کشورمان نهایت استفاده را برد و انتقال تکنولوژی و دانش روز را ترتیب داد.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید آغاز مذاکرات با فولکس‌واگن برای مونتاژ محصولاتش در ایران
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو