وام خودرو به نفع مردم است، مشتری مطمئن باشد

بسته اقتصادی دولت همراه با خبری برای خودروسازان در راه است. وام 25میلیون تومانی که برای خروج رکود از بازار خودرو پیشنهاد شده است. شبهاتی که در جامعه نسبت به این وام وجود دارد و مردم  معتقدند قیمت تمام شده خودرو و سودش بسیار زیاد است،اما باید در نظر گرفت وام همیشه به همین شکل بوده و سود داشته است.نباید فراموش کرد تا به حال کسی وام چهار درصدی برای خودرو را ندیده است؛ برای همین درست نیست  فکر کنیم اگر سودی در نظر گرفته شده است پس اتفاق خاصی افتاده است.

کد : 565
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آبان 1394
print
نظرات : 1
وام خودرو به نفع مردم است، مشتری مطمئن باشد

ابوذر ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم-بسته اقتصادی دولت همراه با خبری برای خودروسازان در راه است. وام 25میلیون تومانی که برای خروج رکود از بازار خودرو پیشنهاد شده است. شبهاتی که در جامعه نسبت به این وام وجود دارد و مردم  معتقدند قیمت تمام شده خودرو و سودش بسیار زیاد است،اما باید در نظر گرفت وام همیشه به همین شکل بوده و سود داشته است.نباید فراموش کرد تا به حال کسی وام چهار درصدی برای خودرو را ندیده است؛ برای همین درست نیست  فکر کنیم اگر سودی در نظر گرفته شده است پس اتفاق خاصی افتاده است. همیشه وام خودرو با وام عادی همراه بوده  و در پاره‌ای موارد یک و نیم،دو برابر با سود و کارمزدش بیشتر هم بوده است. بنابراین اتفاق بدی نیفتاده است و این که باید در نظر گرفت دولت از موجودی یارانه نمی‌تواند سود را پرداخت کند.چون معنایش این است که دولت باید بخشی از سود را خودش بدهد و سوالی که وجود دارد این است که چرا باید دولت این کار را انجام بدهد؟ چون هزاران حرفه و صنعت دیگر هم وجود دارند که نیازمند کمک هستند. بنابراین دولت نباید این کار را انجام بدهد و اگر قصد انجام این کار را دارد مورد شماتت صنایع دیگر هم قرار می‌گیرد. پس  مردم به این نتیجه برسند که بدون سود، وام‌گرفتن هرگز عملی نیست و هیچ نگرانی و شبهه‌ای هم برای مردم وجود نداشته باشد، چون باید مطمئن باشند وضعیت خرید خودرو و تسهیلات اهدایی بدتر از گذشته نیست. از دیگرسو، خودروسازان نیز باید در کاهش رکود موثر باشند. عواملی مانند پایین بودن قدرت خرید، کمبود سرمایه، قدرت نقدشوندگی پایین و بالا بودن هزینه‌های خودرو بر تصمیم‌گیری مردم برای نخریدن خودروی صفر بی‌تأثیر نیست و از عوامل رکود است. البته باید در این میان ضعف عملکرد خودروسازان در حوزه مدیریت، ارائه ضعیف خدمات پس از فروش و بی‌توجهی خودروسازان به خواسته مشتریان را بر تصمیم‌گیری جدید مردم برای نخرید خودرو موثر دانست.
همچنین یکی از انتقادات مهمی که به خودروسازان وارد است این است که به جای افزایش بهره‌وری یا کاهش هزینه‌ها، نیروی کار را اخراج می‌کنند. اما امیدواریم با وامی که دولت در بسته اقتصادی برای خودروسازان در نظر گرفته است، تا حدودی موجب تحریک تقاضا و رونق بخشی در بازار خودرو شود و شاهد مواردی چون اخراج نیروی کار، رکود بازار و غیره در صنعت خودرو نباشیم.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 1 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
حسن سینا
ارسال شده در در 10/26/2015 20:40:42

موافقم
هزار شرف بر منت کشی بانکها دارد

تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو