مشاور وزیر صنعت:

مشکل کیفیت ظرف 6 ماه و یک سال حل نمی شود

در حالی که زمان اعطای تسهیلات خرید خودرو به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، اما همچنان این سوال مطرح است که آیا باعث خروج از رکود خواهد شد یا خیر؟ پرسش این پاسخ را از محمود دودانگه، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت جویا شده‌ایم.

کد : 615
تاریخ انتشار : يکشنبه 10 آبان 1394
print
نظرات : 1
مشکل کیفیت ظرف 6 ماه و یک سال حل نمی شود

فرشید قاجار قیونلو-در حالی که زمان اعطای تسهیلات خرید خودرو به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، اما همچنان این سوال مطرح است که آیا باعث خروج از رکود خواهد شد یا خیر؟ پرسش این پاسخ را از محمود دودانگه، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت جویا شده‌ایم.
مردم معتقدهستند قیمت این خوردوها با کیفیت آنها متناسب نیست. آیا این وام باعث تحریک تقاضا خواهد شد؟
مردم بعد از چهار دهه تولید خودرو در داخل ایران حق دارند از خودروسازان بخواهند خودروی باکیفیت، با قیمت مناسب و با حداقل استانداردهای روز دنیا در اختیارشان قرار دهند. این انتظار و توقع درستی است که مصرف‌کنندگان از خودروسازان دارند.
اما توجه کنید به سرانجام رسیدن این توقع، طبیعتا در یک زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست، باید اجازه دهیم خودرو‌سازان به حیات و فعالیت خود ادامه دهند و در کنارش با سیاست‌های مختلف خودروسازان را وادار کنیم با مشارکت شرکای خارجی، تلاش خود را برای تولید خودروی با کیفیت افزایش دهند.
یعنی این وام جواب می‌دهد؟
سیاست پرداخت وام، سیاستی کوتاه‌مدت است و به عنوان یک مُسکن عمل می‌کند. این سیاست به وضع بد موجود در بخش خودرو که زنجیره‌ای بسیار مهم است، کمک می‌کند تا عملا از فضای تولید خارج نشود و بتواند به حیات خود ادامه دهد.
بر این اساس، فرصتی که دولت در اختیار خودروسازان قرار داده است آنها هم باید از این فرصت بسیار مهم استفاده و تلاش کنند حداقل انتظارات مردم را که کیفیت خوب و قیمت مناسب است، جامه عمل بپوشانند.
به نظر شما قرار است با این طرح ابتدا انبارها خالی شده و سپس بحث کیفیت پیگیری شود؟
در صنعت خودرو بحث کیفیت لزوما یک بحث مقطعی نیست. کیفیت از دیدگاه مشتری شامل طراحی، پلتفرم، ظاهر خودرو و بسیاری متغیرهای دیگر است که بعد از زمان تحویل خودرو به مشتری مورد توجه قرار می‌گیرد.
چیزی که مردم به آن نیاز دارند در واقعیت طراحی، پلتفرم و کیفیت مناسب و مطابق با استانداردهای جهانی است. اینها خواسته‌های درستی است که نمی‌توان انتظار داشت خودروسازان در یک ماه یا حتی دو سال به آن رسیدگی کنند. یعنی باید یک زمان حداقلی را در اختیار خودروسازان یا همان تولیدکنندگان زنجیره خودرو قرار دهیم تا بتوانند مطابق با استانداردهای روز دنیا در این زمینه خودرو تولید کنند.
عمده‌ترین مشکل که به این وضع درآمده‌ایم چیست؟
خودروسازان نیم قرن تحت سیاست‌های مختلف بودند و این سیاست‌ها وضع را به گونه‌ای رقم زده است که محصول خروجی خودروسازان بعد از نیم قرن چیزی باشد که مورد پسند مردم قرار نمی‌گیرد. پس طبیعتا نباید انتظار داشت در 6 ماه تا یک سال همه چیز دگرگون شود. اگر چه درخواست مردم خواسته‌ای درست، معقول و منطقی است، به نظر من باید فرصتی در اختیار خودرو‌سازان قرار دهیم، اما این فرصت به نحوی باشد که واقعا خودرو‌سازان تلاش کنند تا نظرها و دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان را تامین کنند.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 1 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 11/01/2015 19:49:25

gheymato biaran paeen mardom mikharan chera reno mashin mizane 3500$ va mifrooshe gheymat moteadel beshe mardom mikharan vaght peyda mikone keyfiat bede na ye airbag bezare ya farmoon hidrolik be esme jadid bede daste moshtari

سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو