زیبا، چالاک، کارآمد

زیبا، چالاک، کارآمد

مرسدس‌بنز یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های خودروسازی است که از گذشته تاکنون سعی داشته است تمام نیازهای مشتریان را در رده‌های مختلف برطرف کند. یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های صنعت خودروسازی، خودروهایی با قیمت حدود 30 هزار دلار یا کمتر از آن است. این کمپانی آلمانی با عرضه C کلاس در این رده بسیار موفق بوده، حال با چنین تاریخچه موفقی، مرسدس‌بنز با عرضه CLA بار دیگر در بازار جهانی توانایی خود را اثبات کرده‌است. چندی پیش در تهران یک دستگاه مرسدس‌بنز CLA 200 نقره‌ای‌رنگ که از کشور ترکیه به ایران سفر کرده، مشاهده شده است. تاکنون تعداد انگشت‌شماری از این مدل وارد کشور شده ‌است. 

کد : 624
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آبان 1394
print
نظرات : 0
زیبا، چالاک، کارآمد

آرمین محسنی-مرسدس‌بنز یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های خودروسازی است که از گذشته تاکنون سعی داشته است تمام نیازهای مشتریان را در رده‌های مختلف برطرف کند. یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های صنعت خودروسازی، خودروهایی با قیمت حدود 30 هزار دلار یا کمتر از آن است. این کمپانی آلمانی با عرضه C کلاس در این رده بسیار موفق بوده، حال با چنین تاریخچه موفقی، مرسدس‌بنز با عرضه CLA بار دیگر در بازار جهانی توانایی خود را اثبات کرده‌است. چندی پیش در تهران یک دستگاه مرسدس‌بنز CLA 200 نقره‌ای‌رنگ که از کشور ترکیه به ایران سفر کرده، مشاهده شده است. تاکنون تعداد انگشت‌شماری از این مدل وارد کشور شده ‌است. 
سری CLA شاخه‌ای از محصولات مرسدس‌بنز است. که هم مصرف سوخت کمتری دارد و هم قیمت آن نسبت به سایر خودروهای این کمپانی کمتر است. این مدل  یک کوپه چهار در به‌شمار می‌رود و مختص بازار آمریکا طراحی و تولید می‌شود. CLA با توجه به توانایی و ظاهر جذابی که دارد، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار 30هزار دلاری‌ها محسوب می‌شود. قیمت جهانی این خودرو که حدود ۶ هزار دلار از مدل C کلاس ارزان‌تر است، سبب شده است در بازار آمریکا جای برادر بزرگ‌ترش را بگیرد. C کلاس حدود دو‌دهه، پرفروش‌ترین محصول مرسدس‌بنز در آمریکا بود. اما اکنون CLA جایگزینی مناسب و مطمئن برای آن است. البته با توجه به رده قیمتی چنین خودروهایی، انتظار امکانات و آپشن‌های زیادی از آنها نمی‌رود، اما با این حال محصولات مرسدس‌بنز در هر رده‌ای هم که باشند، راحتی و آسایش سرنشینان را مهیا می‌کنند. زمانی که پروژه سی‌ال‌ای با نام مفهومی Concept Style و به‌عنوان طرحی مفهومی با‌اندامی عضلانی قدم به نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی گذاشت، اتاق چهاردر با سبک جذاب دو در  فراتر از آنچه انتظار می‌رفت، نگاه‌ها را مجذوب خود کرد. آنچنان که بازدیدکنندگان نمایشگاه‌ها تنها یک درخواست داشتند: بسازیدش! و چنین موجی از واکنش‌های مثبت برای تولید این الماس خوش‌تراش بدون تغییر در هویت با جزئیات ناب آن آغاز شد. جزئیاتی منحصر به‌فرد مانند جلوپنجره مستحکم و مدرن، شیشه‌های جانبی بدون ستون و چراغ‌های عقب خیره‌کننده‌اش. با آن‌که طراحی بدنه و جلوبندی CLA نوآورانه نیست، اما کارآیی بهتری نسبت به مدل‌های مشابه‌اش در ب‌ام‌و و فولکس‌واگن دارد و حتی می‌توان این جذابیت را بیشتر از مدل محبوب  CLS دانست. CLA را می‌توان فرزند خلف CLS برشمرد، زیرا بسیاری از خصوصیات بارز در طراحی ظاهری‌اش با CLS برابری می‌کند. اما در اجرای جزئیات کمی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر عمل شده است. به‌طور مثال چراغ‌های خطری که در قسمت پشت نصب شده‌اند یا جلوپنجره منحصر‌به‌فرد آن، بیشتر به یک امضا که پای یک اثر هنری زده می‌شود، تشبیه می‌شوند. همین نکات ریز اما برجسته، CLA را از سایر محصولات مرسدس‌بنز و حتی از سایر رقبایش متمایز کرده است. اگر فکر می‌کنید وجود دو سدان مشابه، مشتری‌ها را سردرگم خواهد کرد، باید بدانید که مرسدس به شدت روی تفکیک آنها کار کرده‌است. علاوه بر تفاوت‌های آشکار در پیکربندی سیستم پیشران، شکل ظاهری دو خودرو نیز در جهت مخالف هم طراحی شده‌است. درحالی که کلاس C عضوی از سدان‌های جمع‌و‌جور سنتی به‌نظر می‌رسد، اما CLA نمایی دیگر نیز دارد که آن را به عنوان یک CLS کوچک یاد می‌کنند. وجود حروف CL در اسم CLA به‌همین دلیل است. فضای سرنشینان این خودرو فدای طراحی ظاهر چشم‌نواز آن شده‌است. صندلی عقب، بسیار کوچک و فضای جلوی پای آن تنها 8/68 سانتی‌متر و فاصله‌ آن تا سقف ۹۰ سانتی‌متر است که حتی از C کلاس کوپه هم کمتر است. این کمبود فضا از نکات منفی این مدل مرسدس‌بنز است که سبب می‌شود بسیاری افراد به C کلاس روی بیاورند. CLA اولین مرسدس دیفرانسیل جلویی است که به بازار آمریکا عرضه می‌شود. البته باید گفت نوع دو دیفرانسیل آن نیز قابل سفارش است. البته، با وجود دیفرانسیل جلو بودن، این خودرو باز هم از عملکردی مناسب برخوردار است. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر که در سینه خودرو جای‌گرفته، قادر است نیرویی معادل ۲۰۸ اسب‌بخار تولید کند و سرعت خودرو را در مدت کوتاه ۶/۳ ثانیه، از صفر به 6/96 کیلومتر در ثانیه برساند. سیستم گیربکس نیز، هفت دنده اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت پدال شیفتر است که به شکلی مناسب، سرعت را تنظیم می‌کند. ترکیب پیشرانه و گیربکس در دور موتورهای بالا، صدای زیبایی را به گوش سرنشینان می‌رساند. این طنین گوش‌نواز پیشرانه نشان از عملکرد بالا و توانایی‌های اسپرت این خودرو دارد.




 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید زیبا، چالاک، کارآمد
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو