حمله ژرمن‌ها به ژاپن!

حدود یک ماه پیش در نمایشگاه فرانکفورت بود که مرسدس بنز از کانسپت بی‌نظیر IAA رونمایی کرد اما کسی انتظار ندارد که این خودروساز آلمانی در ژاپن حضوری پررنگ داشته باشد اما پیکان آلمانی، توکیو موتورشو را بی‌نصیب نگذاشته است.

کد : 636
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آبان 1394
print
نظرات : 0
حمله ژرمن‌ها به ژاپن!

سامیار راشد-حدود یک ماه پیش در نمایشگاه فرانکفورت بود که مرسدس بنز از کانسپت بی‌نظیر IAA رونمایی کرد اما کسی انتظار ندارد که این خودروساز آلمانی در ژاپن حضوری پررنگ داشته باشد اما پیکان آلمانی، توکیو موتورشو را بی‌نصیب نگذاشته است.
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» پس از انتشار تیزری از کانسپت جدید مرسدس بنز برای توکیو موتورشو، مرسدس بنز با رونمایی رسمی از کانسپت ویژِن توکیو، تمامی چشم‌ها را به خود خیره کرد. ساده‌ترین راه برای توصیف این کانسپت بی‌نظیر، این است که آن‌را در قالب وَن سدان لوکس و خودران F015 Luxury in Motion تعریف کنیم. مرسدس بنز پس از Generation Z و R کلاس، از دنیای استیشن واگن‌های لوکس خانوادگی خداحافظی کرد اما با ویژِن توکیو، بازگشت مدلی مشابه را نوید می‌دهد.
رینگ‌های بزرگ 26 اینچی، جلوپنجره بزرگ و سرتاسری، رکاب‌های جانبی و سپر عقب، همگی نور آبی رنگی را از خود ساطع می‌کنند. شیشه‌های جانبی مات و همرنگ بدنه، به این معناست که ویژِن توکیو کانسپت یک خودرو خودران است که به لطف دوربین 360 درجه و سنسورهای متعدد، این استیشن لوکس می‌تواند به‌صورت خودران حرکت کند. 
یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کانسپت، مانند F015 این است که می‌تواند از طریق جلوپنجره با دنیای اطرافش مکالمه کند، بدین معنا که برای مثال به هنگام پخش موسیقی، اکولایزرها بر روی آن، بالا و پایین می‌شوند. 
ویژِن توکیو، 4803 میلی‌متر طول، 2100 میلی‌متر عرض و 1600 میلی‌متر ارتفاع دارد. درهای بزرگ آن که رو به بالا باز می‌شوند، دهانه بزرگی را برای ورود و خروج در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. صندلی‌های این کانسپت به‌جای اینکه ردیفی در پشت یکدیگر قرار بگیرند، در دورتادور بدنه چیده شده‌اند و ظرفیت پنج سرنشین را دارند ضمن اینکه راننده به‌صورت انفرادی در وسط قرار می‌گیرد. سرنشینان می‌توانند از طریق نمایشگرهای متعددی که روی شیشه‌های جانبی و پنل‌های دورتادور کابین تعبیه شده است، سرگرم شوند و لذت ببرند. 
مشخصات فنی این کانسپت با F015 یکسان است. به‌طوریکه از مخزن هیدروژن با بدنه CFRP و باتری وُلتاژ بالا بهره می‌برد که می‌تواند به‌صورت بی‌سیم شارژ شود. سامانه هیبریدی این کانسپت، آن‌را قادر می‌سازد تا مسافت 980 کیلومتر را بپیماید که از این رقم، 190 کیلومتر توسط باتری‌ها و 790 کیلومتر توسط الکتریسیته تولید شده توسط سلول سوختی، حاصل می‌شود. 
مرسدس بنز ویژِن توکیو همچون F015 یک کانسپت باقی خواهد ماند و هدف از طراحی و ساخت آن، صرفأ آزمایش فناوری‌هایی برای خودروهای آینده بوده است. 








 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید حمله ژرمن‌ها به ژاپن!
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو