نسل جدید لکسوس LS

لکسوس در سالهای اخیر، تمامی ‌محصولات خود را  مجددا طراحی کرده است، اما در این میان، گل سرسبد محصولات لکسوس چیزی نیست جز سدان لوکس LS که هنوز هم با همان ظاهر قدیمی‌ تولید می‌شود. توکیو موتورشوی امسال، میزبان رونمایی از کانسپت LF-FC بود که نسل بعدی سدان سوپرلوکس LS را به تصویر می‌کشد.

کد : 649
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آبان 1394
print
نظرات : 1
نسل جدید لکسوس LS

سامیار راشد-لکسوس در سالهای اخیر، تمامی ‌محصولات خود را  مجددا طراحی کرده است، اما در این میان، گل سرسبد محصولات لکسوس چیزی نیست جز سدان لوکس LS که هنوز هم با همان ظاهر قدیمی‌ تولید می‌شود. توکیو موتورشوی امسال، میزبان رونمایی از کانسپت LF-FC بود که نسل بعدی سدان سوپرلوکس LS را به تصویر می‌کشد. 
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» این سدان فول سایز با ابعاد 5300، 2000 و 1410 میلی‌متر، فضایی بزرگ را در کابین برای سرنشینانش ایجاد می‌کند. طراحی سیال و دینامیک آن که بر اساس فلسفه L-finesse شکل گرفته است، بیش از یک سدان لوکس، آن‌را به یک کوپه اسپرت شبیه کرده تا ظاهر یک خودرو گرند تورینگ را به خودش بگیرد. جلوپنجره معروف لکسوس در کنار چراغ‌های باریک و خشن با نوار L شکل چراغ روز LED، اگرچه اصالت یک لکسوس را حفظ کرده‌اند اما از جزئیات جدیدی بهره می‌برند. فرمی ‌مشابه چراغ‌های جلو، برای چراغ‌های عقب نیز دیده می‌شود که با رسیدن به گوشه‌های بدنه، دوشاخه می‌شود و یک شاخه رو به بالا و دیگری رو به پایین حرکت می‌کند. شیب و انحنای کوپه‌مانند سقف در کنار خطوط سیال جانبی و رینگ‌های اسپرت و زیبای 21 اینچی آلومینیومی، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا یکی از زیباترین محصولات لکسوس خلق شود. 
کابین آن نیز آشکارا جلوه‌ای از خودروهای آینده است. سطح یکپارچه نشان‌دهنده‌ها با جلو داشبورد را یک نمایشگر لمسی پوشانده است و در سایر بخش‌های کابین، نمایشگرهای دیجیتال با دکمه‌های فیزیکی جایگزین شده‌اند. واسط کاربری LF-FC با سرنشینان نیز از طریق حرکات دست و حتی بدون نیاز به لمس نمایشگر صورت می‌گیرد. به همین منظور، دوربین کوچک مستقر روی کنسول مرکزی، حرکات دست سرنشینان را تعریف و کنترل مورد نظر را فعال یا غیرفعال می‌کند.
لکسوس LF-FC به لطف سامانه نیرومحرکه سلول سوختی، به یک سدان چهار چرخ محرک تبدیل شده‌است. به‌طوری‌که این سامانه، اکسل عقب را به حرکت در می‌آورد و بخشی از قدرت را نیز به موتورهای الکتریکی داخل چرخ‎‌های جلو منتقل می‌کند. لکسوس هنوز اطلاعات دقیقی را راجع به مشخصات موتور این کانسپت عرضه نکرده اما گویی از سامانه انتقال نیرو نوآورانه‌ای بهره‌می‌برد که گشتاور را به‌طور بهینه‌ای بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند تا بهترین هندلینگ و پایداری را به همراه داشته باشد. نیرومحرکه آن در بخش عقب و واحدهای کنترل در جلو قرار گرفته‌اند تا بهترین تقسیم وزن حاصل شود. 
به گفته لکسوس بسیاری از ویژگی‌های طراحی ظاهری، داخلی و مشخصات فنی این کانسپت در نسل جدید سدان لوکس LS که در سال آینده میلادی راهی بازار می‌شود، به‌کار گرفته خواهد شد. 







 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 1 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
حیام
ارسال شده در در 11/05/2015 17:17:02

محشره من که عاشق ماشینای لکسوس هستم

تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو