5 خودرویی که بیشترین وام به آنها تعلق می گیرد

فاکتورسازان فعال می شوند!

جزئیات جدید وام 25 میلیون تومانی خودرو اعلام شده است  و به گفته ساسان قربانی،عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو، این وام  به خودروهای با میزان ساخت داخل بالای ۴۰ درصد اختصاص می‌یابد. حالا شک و شبهه‌ای که وجود دارد این است که آیا خودروسازانی چون کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو که مونتاژ ماشین‌های چینی را انجام می‌دهند در رکود بازارشان باقی می‌مانند؟ در همین زمینه با دکتر ابولفضل خلخالی، استاد دانشکده مهندسی خودروی علم و صنعت ایران گفت‌و‌گو کرده‌ایم.

کد : 672
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394
print
نظرات : 12
فاکتورسازان فعال می شوند! سارا غضنفری-جزئیات جدید وام 25 میلیون تومانی خودرو اعلام شده است  و به گفته ساسان قربانی،عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو، این وام  به خودروهای با میزان ساخت داخل بالای ۴۰ درصد اختصاص می‌یابد. حالا شک و شبهه‌ای که وجود دارد این است که آیا خودروسازانی چون کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو که مونتاژ ماشین‌های چینی را انجام می‌دهند در رکود بازارشان باقی می‌مانند؟ در همین زمینه با دکتر ابولفضل خلخالی، استاد دانشکده مهندسی خودروی علم و صنعت ایران گفت‌و‌گو کرده‌ایم.

آیا قرار است بخش خصوصی کنار گذاشته شود و فقط به دولتی‌ها کمک شود تا رکود به‌پایان برسد؟
به هرحال بحث خودروهای ساخت داخل تا حدودی به سمند،تیبا و رانا و غیره محدود می‌شود، ولی سایپا ایران‌خودرو و پارس‌خودرو هم اتوموبیل‌هایی دارند که به صورت کامل مونتاژ هستند. البته این وام از یک جهت که خودروسازان را سوق می‌دهد که بتوانند به فکر تولید محصولات جدید باشند خوب است ولی به شرطی که منجر به این شود که خودروسازان مجبور شوند به سمتی بروند که تولیدات جدید داخلی را انجام دهند و از مونتاژ دست بکشند. اما این وام محرک خوبی برای این منظور نیست. این وام کمتر از 30درصد به خودروسازان خواهد رساند، زیرا فاکتورسازی در قسمت وام‌های بانکی بسیار زیاد است، به همین دلیل بخش عمده‌ای به خودروسازان نمی‌رسد.

آیا این وام جهت تحریک تقاضاست و یا به خودروسازان متعلق دارد؟
دولت قرار است پولی را به جامعه تزریق کند و اگر قرار بود به خودروسازان کمکی بکند بهتر بود این وام به صورت مستقیم تحت نظارت‌های دولت به صنعت خودرو تعلق می‌گرفت، آن هم نه خودروسازان بلکه زنجیره تامین خودروسازها که تحت عنوان قطعه‌سازان هستند. ما در صنعت خودرو احتیاج به سرمایه‌گذاری جدی نداریم و در واقع در زنجیره تامین و جایی که قرار است قطعات تامین شود نیاز به سرمایه‌گذاری داریم. در حال حاضر قطعه‌سازان با مشکلات جدی روبرو هستند و اگر آنها تقویت بشوند،خودروساز به عنوان جمع‌کننده نهایی، آنها را سرهم می‌کند. اگر قرار است به صنعت خودرو کمک بشود باید دولت یک برنامه‌ریزی و حمایت جدی از زنجیره تامین خودروسازان انجام دهد.

یعنی این تزریق نقدینگی برنامه‌ریزی کافی نداشته و به صورت ریشه‌ای معضلات صنعت خودرو در نظر گرفته نشده است؟
بله.این وام با چنین جزئیاتی دردی از صنعت خودروی ما درمان نمی‌کند.صنعت خودرو احتیاج به حمایت جدی دولت در زنجیره تامین دارد. هزار قطعه‌ساز داریم که با مشکلات جدی مواجه هستند و از لحاظ تکنولوژیک عقب مانده هستند. اگر می‌خواهیم خودروساز باشیم سایپا و .... می‌توانند خودروهای خوبی طراحی کنند ولی باید تامین کننده‌هایش وجود داشته باشد. اما این وام برای خروج از رکود است که فقط بخشی از جامعه را پوشش می‌دهد.

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
یک مخالف
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 12 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
مهران کورد
ارسال شده در در 11/10/2015 03:47:08

قابل توجه کسانی که وام 25 تومانی خودرو میگیرند:

١، سند خودرو تا 7 سال در رهن بانک می ماند و شما تا هفت سال مجبورید این فرغون را داشته باشید.

٢، خودرو ها صفر نیستند چرا که چند سال تو پارکینگ مانده اند.

٣، حتى خودروهای صفر هم بدون کیفیت هستند . برای اطمینان از تعمیرگاه های خصوصی بپرسید.

٤، در صورت خرید خودرو صفر هر روز باید بروید نمایندگی برای رفع عیوب . تازه اگر نمایندگی جواب بدهد !

٥، عمر مفید یک لاستیک 4 سال است که به طور میانگین 2 سال آن سپری شده است.

٦، خودروهای داخلی از لاستیک های بی کیفیت و تاریخ گذشته داخلی و یا چینی استفاده کرده اند.

٧، اکثر ماشین های صفر در پارکینگ خودرو سازها در زمان تحریم ساخته شده اند که اکثر آنها از قطعات بی کیفیت چینی استفاده کرده اند.

٨، پس از 7 سال معادل قیمت 2 خودرو پول پرداخت کرده اید.

٩، پس از هفت سال خودرو شما را حتى کمتر از یک چهارم پولی که پرداخت کرده اید نمی خرند یعنی کمتر از یک دوم قیمت نقدی خودرو .

١٠، همه خودروسازها خودرو را به صورت قسطی تحویل می دهند ولی در کشور ما این طور نیست.

١١، چرا خودرو سازها برای رونق اقتصادی، وام خودرو اختصاص داده اند ؟ چرا این وام را به به جاهای دیگر اختصاص نمی دهند مانند کشاورزی و صنایع دیگر ؟!؟!!!

١٢، چرا خودروهای ساخت داخل فقط باید در بازار داخلی فروش برود ؟! مگر خوددرو هیوندای فقط در کشور کره به فروش می رسد ؟

١٣، بسته رونق اقتصادی نشان میدهد که کشورهای افریقایی و افغانستان و عراق و .... حاضر به خرید چنین خود رو هایی نیستند وگرنه خودروها را در پارکینگ نگه نمی داشتند.

١٤، چرا تصمیم گیرندگان رونق بسته اقتصادی، فقط هدف فروش خودرو را دارند ؟! چرا این بسته را برای خرید خانه اختصاص نمی دهند ؟!؟!!! مردم ما كه به خانه نياز بيشتري دارند تا خودرو !

١٥، بهتر بود اسم بسته رونق اقتصادی را بسته ى رونق خودرو، یا بسته ى شکستن "کمپین ماشین صفر نخرید" می گذاشتند.

١٦، اگر به اين گفته ها شک دارید، به این نکته توجه کنید که چطور خودروسازها این روزها به فکر خلاص شدن از شرایط کنونی هستند.

١٧، هموطن برای حمایت از صنعت پر سود خودروسازی تا کاهش قیمت و بهبود کیفیت خودرو از خرید خودرو صفر خودداری کنید.

١٨، اينهمه دليل براى نخريدن خودرو صفر كافى نيست ؟!!!
بگذاريم حتى براى يك بار هم كه شده در انجام يك كار وحدت داشته باشيم، تا نمونه و مثالى شود براى انكه بتوانيم در اينده نيز حق خود را از گرانفروشان بگيريم.
اگر اين طرح موفق شود، در اتحاد هاى بعدى هم موفق خواهيم شد. و اگر اين طرح به شكست بخورد، در برنامه هاى ديگر نيز مورد ظلم واقع خواهيم شدن

١٩، لطفا مطالب را به گروهای دیگری که عضو هستید بفرستید تا همه اگاه شوند.

profileimage
مهران کورد
ارسال شده در در 11/10/2015 03:46:22

قابل توجه کسانی که وام 25 تومانی خودرو میگیرند:

١، سند خودرو تا 7 سال در رهن بانک می ماند و شما تا هفت سال مجبورید این فرغون را داشته باشید.

٢، خودرو ها صفر نیستند چرا که چند سال تو پارکینگ مانده اند.

٣، حتى خودروهای صفر هم بدون کیفیت هستند . برای اطمینان از تعمیرگاه های خصوصی بپرسید.

٤، در صورت خرید خودرو صفر هر روز باید بروید نمایندگی برای رفع عیوب . تازه اگر نمایندگی جواب بدهد !

٥، عمر مفید یک لاستیک 4 سال است که به طور میانگین 2 سال آن سپری شده است.

٦، خودروهای داخلی از لاستیک های بی کیفیت و تاریخ گذشته داخلی و یا چینی استفاده کرده اند.

٧، اکثر ماشین های صفر در پارکینگ خودرو سازها در زمان تحریم ساخته شده اند که اکثر آنها از قطعات بی کیفیت چینی استفاده کرده اند.

٨، پس از 7 سال معادل قیمت 2 خودرو پول پرداخت کرده اید.

٩، پس از هفت سال خودرو شما را حتى کمتر از یک چهارم پولی که پرداخت کرده اید نمی خرند یعنی کمتر از یک دوم قیمت نقدی خودرو .

١٠، همه خودروسازها خودرو را به صورت قسطی تحویل می دهند ولی در کشور ما این طور نیست.

١١، چرا خودرو سازها برای رونق اقتصادی، وام خودرو اختصاص داده اند ؟ چرا این وام را به به جاهای دیگر اختصاص نمی دهند مانند کشاورزی و صنایع دیگر ؟!؟!!!

١٢، چرا خودروهای ساخت داخل فقط باید در بازار داخلی فروش برود ؟! مگر خوددرو هیوندای فقط در کشور کره به فروش می رسد ؟

١٣، بسته رونق اقتصادی نشان میدهد که کشورهای افریقایی و افغانستان و عراق و .... حاضر به خرید چنین خود رو هایی نیستند وگرنه خودروها را در پارکینگ نگه نمی داشتند.

١٤، چرا تصمیم گیرندگان رونق بسته اقتصادی، فقط هدف فروش خودرو را دارند ؟! چرا این بسته را برای خرید خانه اختصاص نمی دهند ؟!؟!!! مردم ما كه به خانه نياز بيشتري دارند تا خودرو !

١٥، بهتر بود اسم بسته رونق اقتصادی را بسته ى رونق خودرو، یا بسته ى شکستن "کمپین ماشین صفر نخرید" می گذاشتند.

١٦، اگر به اين گفته ها شک دارید، به این نکته توجه کنید که چطور خودروسازها این روزها به فکر خلاص شدن از شرایط کنونی هستند.

١٧، هموطن برای حمایت از صنعت پر سود خودروسازی تا کاهش قیمت و بهبود کیفیت خودرو از خرید خودرو صفر خودداری کنید.

١٨، اينهمه دليل براى نخريدن خودرو صفر كافى نيست ؟!!!
بگذاريم حتى براى يك بار هم كه شده در انجام يك كار وحدت داشته باشيم، تا نمونه و مثالى شود براى انكه بتوانيم در اينده نيز حق خود را از گرانفروشان بگيريم.
اگر اين طرح موفق شود، در اتحاد هاى بعدى هم موفق خواهيم شد. و اگر اين طرح به شكست بخورد، در برنامه هاى ديگر نيز مورد ظلم واقع خواهيم شدن

١٩، لطفا مطالب را به گروهای دیگری که عضو هستید بفرستید تا همه اگاه شوند.

profileimage
رضا شاه
ارسال شده در در 11/08/2015 17:17:32

لعنت بر پدرومادر ایران خودرو و سایپا

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 11/08/2015 13:32:42

باز هم بمیرم نه دیگه نه

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 11/08/2015 12:51:15

ریدم تو ماشین ایرانی دو میلیون نمی یرزه دست دولتم با شما کسکشاست اون دنیا چه جوری میخواین جواب بدین

profileimage
حميدرضا
ارسال شده در در 11/08/2015 09:48:50

اين وام فقط تلاش براى خودروساز يا تاجرين خودرو وگرنه دردى براى خريدار دوا نميشه بازهم طبقعه پايين ضرر ميكنه

profileimage
علیرضا
ارسال شده در در 11/08/2015 08:06:25

با عرض پوزش به شعور مردم احترام بگذارید لطفا با این کار که وام به خرید خودرو پرداخت می نماید هم قیمت خودرو را کاهش ندادید هم بانکهارو از ورشکسته گی نجات دادید همه چیز به نفع شماست

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 11/07/2015 23:36:21

قفط با تولید خودرو با کیفیت وپاین اوردن قیمت و جلب اعتماد از دست رفته مردم می توان از رکود فعلی خارج شد،اگر نه این وامها دردی دوا نمیکند.خودروهای جدید واقعا بی کیفیت و آشعال است.تمام افرادی که خودرو صفر خریدن ناراضی و پشیمانند وهر روز در تعمیرگاه

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 11/07/2015 23:28:25

این وام هیچ دردی را دوا نمیکند.ایران خودرو که طی چند دهه اعتماد مردم رابدست اورده بود،با جایگزینی قطعات بی کیفیت و ارزان چینی با قطعات اصلی و افزایش بی رویه خودرو مدتی سود کلانی را نصیب خود کردن ودر عوض اعتماد مردم را از دست دادن ورکود فعلی نتیجه اش میباشد.

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 11/08/2015 21:38:16 در پاسخ به نام کاربری

متاسفانه دولت بجای حمایت از مصرف کننده و مردم طبق عادت کثیفش دوباره پشتیبان کلاهبردان و سودجویان شد.واقعا جواب وفاداری و تحمل مردم رو نباید اینطور میدادید شرم بر شما . از خدا بترسید

profileimage
رضا
ارسال شده در در 11/07/2015 20:24:08

اغاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا نمیخریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 11/07/2015 18:06:02

koo 5 khodro?maskhare kardin

تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو