بررسی هیوندای ولوستر گذرموقت در شمال کشور

مدرن به سبک کره‌ای

چندی پیش در شهرهای شمالی کشور، خودروی نام‌آشنا با پلاک گذرموقت دیده شد. از آنجایی که هیوندای ولوستر چندسالی است به‌صورت رسمی و توسط شرکت آسان‌موتور وارد می‌شود، برای بسیاری از مردم آشناست و به هیم دلیل دیدن این مدل با پلاک گذرموقت کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. باتوجه به این‌که بیشتر گذرموقت‌هایی که وارد کشور شده‌اند خودروهایی خاص هستند، دیدن خودرویی با پلاک گذرموقت که از نظر حجم موتور و یا حتی خدمات پس از فروش، مغایرتی با قوانین کشور ندارد ،کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. خودرویی که در این مطلب قرار است به بررسی آن بپردازیم، یک دستگاه هیوندای ولوستر سفید رنگ است.

کد : 674
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394
print
نظرات : 0
مدرن به سبک کره‌ای

آرمین محسنی-چندی پیش در شهرهای شمالی کشور، خودروی نام‌آشنا با پلاک گذرموقت دیده شد. از آنجایی که هیوندای ولوستر چندسالی است به‌صورت رسمی و توسط شرکت آسان‌موتور وارد می‌شود، برای بسیاری از مردم آشناست و به هیم دلیل دیدن این مدل با پلاک گذرموقت کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. باتوجه به این‌که بیشتر گذرموقت‌هایی که وارد کشور شده‌اند خودروهایی خاص هستند، دیدن خودرویی با پلاک گذرموقت که از نظر حجم موتور و یا حتی خدمات پس از فروش، مغایرتی با قوانین کشور ندارد ،کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. خودرویی که در این مطلب قرار است به بررسی آن بپردازیم، یک دستگاه هیوندای ولوستر سفید رنگ است. باتوجه به اینکه مرخصی برخی مناطق آزاد کشور پابرجاست، احتمال می‌رود این خودرو نیز از یکی از مناطق آزاد، راهی شهرهای شمالی کشور شده است. هیوندای ولوستر در کشور با قیمتی زیر 120 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
در سال ۲۰۱۱ هیوندای به دنبال خلأ ناشی از خروج مدل کوپه، ولوستر را معرفی کرد که مستقیما قشر جوان و از طرفی کوپه‌های اسپرت میان قیمت را نشانه رفته بود، این مدل توسط شرکت آسان‌موتور به کشور وارد شد و توانست در مدت نسبتا کوتاهی جایگاه خود را در میان جوانان علاقه‌مند به خودروهای اسپرت و کوپه ثابت کند. ریشه نام این هاچ‌بک هیوندای از واژه لاتین velox  به مفهوم سرعت یا تردستی گرفته شده است، شاید با دانستن این موضوع توقع از این خودرو بالا رود، حال سوالی که در ذهن ایجاد می‌شود این است که آیا ولوستر همانطور که از اسمش پیداست تند و تیز است؟ جواب این سوال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، زیرا اعداد و ارقامی که از عملکرد این خودرو ثبت شده است، برخلاف انتظار بوده و تا حتی می‌توان گفت ناامید کننده است. زیرا خودرویی که به آن لقب تند و تیز داده می‌شود باید فراتر از انتظارات عمل کند. هیوندای ولوستر از نظر طراحی خارجی بدنه بسیار متمایز است. تجربه نشان داده است طراحی‌های اغراق‌آمیز و متفاوت خیلی زود از نظر افتاده و عادی می‌شوند، اما ولوستر با وجود اینکه تا حدودی این موضوع گریبان‌گیرش شده، باز هم پس از گذشت چندسال، خودرویی زیبا و دوست‌‌داشتنی محسوب می‌شود. ولوستر در همه جهات بدنه حرف‌هایی برای گفتن دارد، از چهره جذاب با چراغ‌هایی برجسته گرفته تا نمای نامتقارن طرفین و بخش انتهایی عضلانی و برجسته‌اش. اما بارزترین و جالب‌ترین قسمت آن‌، وجود دو در در سمت راست و یک در بزرگ‌تر برای راننده در سمت چپ خودرو است. نمای جلویی خودرو با جلوپنجره‌ای آشنا از خانواده هیوندای و چراغ‌هایی با لبه خالی در زیر خود و مه‌شکن‌های بزرگ چهره قابل قبولی از ولوستر به تصویر کشیده‌است، همچنین دو بخش هود مانند روی کاپوت قرار گرفته که حال و هوای اسپرت خودرو را دوچندان کرده و فقط جنبه تزئینی دارند. ستون‌های A و B با رنگ مشکی پیانویی خود در نمای شیشه‌های جلو و طرفین جذب شده به طوری که خط سقف به همراه ستون خوابیده C، بخشی حلقه مانند را به دور بالاتنه ولوستر تشکیل داده‌اند. رینگ‌های پنج پره ۱۷ اینچی دارای خطوطی همرنگ با بدنه هر خودرو هستند که زیبا از کار در آمده است و یقینا از نزدیک تحسین هر رهگذر ریزبین را برمی‌انگیزند. گل‌گیرهای متورم مانند سپر عقب با بخش بزرگ تیره خود و اگزوز دوقلو در وسط تاکیدی بر اسپرت بودن خودرو دارند. در این قسمت شیشه کوچک عقب، فرورفتگی‌های امتداد چراغ‌ها و شب‌نماهای عمودی قرار گرفته روی لبه گل‌گیرها از دیگر نکات قابل توجه ولوستر هستند. مانند بیرون خودرو، داخل کابین ولوستر زیبا و در بخش عقب اندکی متفاوت است، با ورود به کابین نخستین چیزی که جلب توجه می‌کند منتهی شدن همه خطوط به دکمه استارت است که درست در بالای اهرم دنده و وسط داشبورد قرار گرفته است، به نظر می‌رسد هیوندای سعی کرده در این خودرو تا حد ممکن کیفیت مونتاژ قطعات داخلی را بالا ببرد تا خاطره‌ای خوش از این خودرو در ذهن مالکان آن باقی بگذارد. پیشرانه پایه‌ای که هیوندای برای این مدل درنظر‌گرفته است، یک موتور چهار سیلندر 1591 سی‌سی است. بیشترین توان آن ۱۳۸ اسب‌بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه است که توسط جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک اکوشیفت مجهز به دو کلاچ به محور جلو منتقل می‌شود. با توجه به انتظاراتی که از یک خودروی کوپه اسپرت می‌رود، شرایط می‌توانست به مراتب بهتر از این‌ها باشد. البته هیوندای برای جلب رضایت مشتریان خود، یک نمونه مجهز به توربوشارژر را نیز ارائه کرده است که روی همین موتور پایه نصب شده و 66 اسب بخار به قدرتش اضافه می‌کند. در این مدل حس و حال یک خودروی اسپرت را بهتر می‌توان لمس کرد.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
یک موافق
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید مدرن به سبک کره‌ای
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو