«هایما» با قیمت مناسب نسبت به رقبا و خدمات پس از فروش گسترده

شانس موفقیت شاسی‌بلند جدید ایران‌خودرو در بازار چقدر است؟

همانطورکه می‌دانید، این روزها بازار خودروهای شاسی‌بلند داغ است و در این میان،‌ چینی‌ها توانسته‌اند به‌خوبی بازار زیر 100میلیون تومانی را در دست بگیرند. موضوعی که چینی‌ها از بازار ایران به درستی دریافت کردند این است که در ایران، خودروی خوش‌چهره با لیست‌بلندبالایی از امکانات به‌راحتی فروش می‌رود. بنابراین این دو فاکتور را می‌توانید در هر کدام از محصولات شرکت‌های چینی ببینید. البته از نظر طراحی واقعا سعی خود را كرده‌اند و همیشه توانسته‌اند سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند. در این بین و در سگمنت شاسی‌بلند متوسط شهری، دو خودروی هایما S7 و چانگان CS35  خبرساز شدند اول به‌خاطر ارائه آن توسط بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه یعنی ایران‌خودرو و دوم به‌خاطر افت قیمت چند میلیونی در هفته گذشته. 

کد : 681
تاریخ انتشار : يکشنبه 17 آبان 1394
print
نظرات : 3
شانس موفقیت شاسی‌بلند جدید ایران‌خودرو در بازار چقدر است؟

همانطورکه می‌دانید، این روزها بازار خودروهای شاسی‌بلند داغ است و در این میان،‌ چینی‌ها توانسته‌اند به‌خوبی بازار زیر 100میلیون تومانی را در دست بگیرند. موضوعی که چینی‌ها از بازار ایران به درستی دریافت کردند این است که در ایران، خودروی خوش‌چهره با لیست‌بلندبالایی از امکانات به‌راحتی فروش می‌رود. بنابراین این دو فاکتور را می‌توانید در هر کدام از محصولات شرکت‌های چینی ببینید. البته از نظر طراحی واقعا سعی خود را كرده‌اند و همیشه توانسته‌اند سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند. در این بین و در سگمنت شاسی‌بلند متوسط شهری، دو خودروی هایما S7 و چانگان CS35  خبرساز شدند اول به‌خاطر ارائه آن توسط بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه یعنی ایران‌خودرو و دوم به‌خاطر افت قیمت چند میلیونی در هفته گذشته. با اینکه هر دو خودرو قیمتی مشابه دارند، به همین خاطر بین این دو خودرو مقایسه‌ای از نظر فنی و سطح تجهیزات انجام خواهیم داد. 

طراحی خارجی و کابین
موضوع طراحی و ظاهر یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان با قطعیت سرانجام هایما S7 خوش‌تیپ‌تر است یا چانگان CS35. اما این موضوع را می‌توان با نگاه کلی به هر خودرو فهمید که هایما S7 در طراحی ظاهری کمی محافظه‌کارانه‌تر از چانگان CS35 است و شاید هدف آن برای سنین بالاتری بوده است. اما در مقابل چانگان کاملا قصد داشته خودرویی متفاوت را وارد بازار کند و باید گفت چهره این خودرو به‌ویژه در زمان عرضه یک سر و گردن از دیگر رقبای چینی بالاتر است و حالا با‌آمدن هایما S7 موضوع فرق كرده است. رینگ‌های بزرگ، طراحی و قوس‌های جانبی و نوع در عقب و چراغ‌های عقب  هایما S7 طوری طراحی شده‌اند که اصلا نمی‌توان از آن ایرادی گرفت و یقینا می‌تواند برای خانواده  خودرویی زیبا و جذاب باشد.
اما با وارد شدن به کابین داستان کمی متفاوت می‌شود. موضوعی که در هایما S7 مشخص است طراحی و قرارگیری ادوات به صورتی گویا، مشخص و ارگونومیک است به‌طوری‌که همه چیز سر جایش قرار دارد و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین دید بیرون شما خوب است و به جاده تسلط مناسبی دارید. این موضوع زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که بعد از هایما S7 وارد کابین چانگان CS35 شوید و متوجه می‌شوید این کابین نسبت به S7 کمی تنگ و خفه است! اگرچه طراحی داشبورد میانی و آمپر پشت صفحه و... همگی زیبا هستند اما شما داخل کابینی با دید نسبتا کم روی جاده قرار دارید و نوع قرارگیری شیشه‌ها کمی دید را محدود کرده‌اند. با وجود اینکه ممکن است این نوع قرارگیری داخل کابین و دید محدود شبیه خودروهای اسپرت باشد، اما برای بسیاری از خریداران که از خرید چنین خودرویی قصد استفاده شهری را دارند، دید باز و احاطه به جاده مسئله مهمی است.
حال که داخل کابین هر دوخودرو نشسته‌ایم بگذارید موضوع دیگری یعنی دید عقب را نیز مطرح کنیم. در اکثر خودروهای شاسی‌بلند، دید عقب معضلی به حساب می‌آید و اگرچه در خودرویS7 دوربین عقب وجود دارد، اما هیچ چیز جای دید شما از آینه میانی را نمی‌گیرد. یکی از فرق‌هایی که بین هایما S7 و چانگان CS35 وجود دارد دید بهتر هایما S7 است و نوع قرارگیری شیشه عقب و طراحی سقف به صورتی است که نسبت به رقبا دید بهتری در عقب خودرو دارید. موضوع دیگری که در مورد خودروی هایما S7 مطرح بوده است، کیفیت بالای  اجزای داخلی بود. 

فضای بار و سرنشینان
در مورد فضای سرنشینان و به‌ویژه قسمت عقب، می‌توان گفت تا وقتی دو نفر در عقب باشند مشکلی نیست ولی اگر قصد داشته باشید سه نفر در صندلی‌های عقب بنشینید، برتری هایما S7 با (طول 4498، عرض1830، ارتفاع1730) نسبت به چانگان CS35 با (طول4160، عرض 1810، ارتفاع 1670) مشخص می‌شود. در مورد فضای بار صندوق عقب نیز مجدد برتری با هایما S7 است و مقدار باری که می‌توان در صندوق عقب S7  قرار داد بیش از CS35 است. البته این موضوع نشان از برتری هایما S7  نسبت به چانگان CS35 در این فاکتور است.

چه پیشرانه‌ای روی این دو خودرو نصب شده است؟
شاید راحت‌ترین قسمت در این مطلب نوشتن همین قسمت باشد، زیرا اگر درپوش موتور را بالا بزنید متوجه می‌شوید روی هایما S7 یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 2000 سی‌سی و گیربكس 5 سرعته دستی و اتوماتیك نصب شده که می‌تواند حداکثر 148 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 180 نیوتون‌مترمتر گشتاور در 4500 دور در دقیقه را تولید کند واما روی چانگان CS35 یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم 1600سی‌سی و گیربكس 4سرعته اتوماتیك نصب شده که می‌تواند حداکثر 112اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتون‌مترمتر گشتاور در 4000 تا 5000 دور در دقیقه را تولید کند. اگر به این  اعداد و ارقام نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید كدام خودرو قوی‌‌تر است.

تجهیزات کدامیک کامل‌‌تر است؟
در مورد این دو خودرو، باید مطالعات و تجربیات زیادی داشته باشید و برای خود در این زمینه حرفه‌ای شوید. اما در کل و با یک نگاه کلی به لیست امکانات قابل نصب روی هر خودرو می‌توانید متوجه شوید که در اکثر موارد برتری خودروی هایما S7 مشهود است.  اگر برای شما تجهیزات نصب شده یکی از فاکتورهای خرید است، به جدول زیر توجه كنید.

 

 نوع خودرو هایما S7  چانگان CS35
 سطح ایمنی
 4ایربگ جلو و جانبی، مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، مجهز به سیستم ABS/EBD/ESP/BAS/TCS  4ایربگ جلو و جانبی، مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، مجهز به سیستم ESP/TCS/HBA/ABS/ EBD،
 سطح تجهیزات  سان‌روف، كامپیوتر سفری، سنسور پارك دنده عقب، دوربین دید عقب، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مه‌شكن جلو، شیشه بالابر عقب و جلو برقی، فرمان و صندلی‌های چرمی، صندلی راننده  8 حركته برقی، آینه‌های جانبی برقی راهنما دار، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، آینه‌وسط ضدنور و با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و همچنین قابلیت نمایش میزان باد لاستیك‌ها (TPMS)، سیستم تهویه اتوماتیك، كروزكنترل برای مدل اتوماتیك، سیستم صوتی مجهز به: صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و رایو با سی‌دی‌پلیرب ا قابلیت پخش  MP3  و پورتUSB/AUX /SD مجهز به 6 بلندگو وGPS، ورود بدون كلید ودكمه روشن وخاموش برای مدل اتوماتیك، رینگ آلومینیومی 17 اینچی برای مدل اتوماتیك و 16 اینچی برای مدل دستی  سان‌روف، كامپیوتر سفری، سنسور پارك دنده عقب، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مه شكن جلو،  شیشه بالابر عقب و جلو برقی، صندلی‌های چرمی، آینه‌های جانبی برقی راهنما دار، سیستم تهویه اتوماتیك، كروز كنترل،سیستم صوتی مجهز به: رادیو و سی‌دی‌پلیر با قابلیت پخش MP3  و پورتUSB  مجهز به 6 بلندگو، رینگ آلومینیومی 17 اینچ


بالاخره کدامیک را انتخاب کنم؟
باید گفت انتخاب یکی از بین این دو خودرو با توجه به مطالب بالا کار دشواری نیست. اگر از منظر موتوری جمع‌بندی كنیم S7 كاملا برتر است و اگر از منظر تجهیزات و آپشن‌ها هم مقایسه كنیم برتری S7 كاملا مشهود است. ایران خودرو قیمت هایما S7 اتومات را 78 میلیون و 900هزار تومان و  نسخه‌ دنده‌ای آن را 71میلیون و 900هزارتومان اعلام کرده‌است مانند دیگر مزیت‌های این خودرو رقابتی است.
به‌نظر می‌رسد با توجه به قیمت مناسب این خودرو نسبت به رقبا و همچنین وجود گسترده نمایندگی‌های ایران خودرو، شانس «هایما» برای موفقیت در بازار زیاد باشد.



 

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 3 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 11/09/2015 14:09:34

من ترجیح میدم ماکسیما سوناتا آزرا یا کمری سوار بشم.چون ماشین چینی کیفیت نداره بیشتر از یک سال دوام نداره.

profileimage
محسن
ارسال شده در در 11/08/2015 19:41:51

ای بابا این چینی ها هر چی هم درست کنن باز مشکل داره صفحه کلاج خودروهاشون بعد از 30 هزارتا تمام میشه واقعا افتضاحه هیچ کیفیتی نداره ولی خوشم میاد حمتی خوبی دارن چیزی که به قول شما بزرگ ترین تولید کنند خاورمیانه نداره و اون اینه که به سلیقه مشتری احترام می گذارن و اگر کیفیت ندارن به خاطر وارد کننده ایرانی و سیاست های داخلی کشوره

profileimage
Mst
ارسال شده در در 11/08/2015 15:03:10

شما دارین بصورت کاملا یک طرفه از هایما طرفداری میکنید, مثلا در بُعد طراحی و ظاهر این خودرو نه تنها در مقابل چانگان اصلا حرفی برای گفتن نداره, حتی با قیمت های پایینتر از خودش نمیتونه رقابت کنه. در مورد پیشرانه شما با چانگان مقایسه کردین, باید گفت که درسته این خودرو اسب بخار بیشتری نسبت به چانگان داره و در ظاهر چابک تر هست, ولی باید این رو هم در نظر گرفت که وزن این دو خودرو با هم متفاوته, شما بهتر بود شتاب صفر تا صد و سرعت نهایی هر دو خودرو رو هم ذکر میکردید تا باعث اشتباه مشتری نشه, چون توان موتور یک خودرو صرفا نمیتونه دلیل بر چابکی و سریع بودنش باشه, در مورد فضای داخلی هم شما صحبت از کیفیت مواد به کار گرفته شده در هایما کردید, باید بگم من هیچیک از خودروهای چینی رو با کیفیت نمیدونم و واقفا هم اینطور هست. در کل من با پرداخت پول به خودروهای تولید چین مخالفم, و اگر کسی هم این خودرو هایما را خریداری کنه دقیقا مثل همون کسی که ایکس 60 لیفان رو خریداری کرده پشیمان خواهد شد. خرید خودروهای دسته دوم کره ای و ژاپنی مثل ماکسیما و مزدا3 و آزرا و سوناتا بسیار معقول تر از خرید خودروی چینی هست. بازم میگم شما صرفا دارید از هایما حمایت میکنید و نقدتون منصفانه نیست و این عملکردتون من رو نسبت به سایتتون دلسرد میکنه.

سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو