بعد از رانا نوبت گارانتی دناست تا سه ساله شود

هزینه تعمیرات و نگهداری خودروهای پژو کاهش می یابد

مدیرعامل شرکت ایساکو در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگی‌های خدمات پس از فروش باید مشتری را با حداکثر رضایتمندی جذب و بهترین خدمات پس از فروش مورد نیاز را به مشتری ارائه کنند.

کد : 790
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394
print
نظرات : 0
هزینه تعمیرات و نگهداری خودروهای پژو کاهش می یابد

گروه خودرو-روز گذشته رضا حسینی، مدیرعامل شرکت ایساکو، دو روز پس از اتمام طرح فروش خودروهای دولتی در جمع خبرنگاران حاضر شد و از بهبود کیفیت قطعات خودرو در دو سال گذشته گفت. وی همچنین با اشاره به نقش برجسته مشتری در زنجیره فروش، خواستار رضایتمندی مشتری و جلوگیری از رشد بازار خاکستری شد. 
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» مدیرعامل شرکت ایساکو در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگی‌های خدمات پس از فروش باید مشتری را با حداکثر رضایتمندی جذب و بهترین خدمات پس از فروش مورد نیاز را به مشتری ارائه کنند.
رضا حسینی، در جمع خبرنگاران رویکرد اصلی شرکت ایساکو در حوزه خدمات پس از فروش را تشریح کرد و گفت: رویکرد کلی که شرکت ایساکو به عنوان حوزه خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو، در دستور کار قرار داده است قطعا گزینه‌های جدیدی نخواهد بود، بلکه ساختاری است که همواره وزارت صنعت و معدن و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به آنها تاکید دارند.
وی در ادامه تاکید کرد: مسلما مقدمات این برنامه‌ریزی اجرای آن از خود مجموعه است قطعا مجموعه‌ای که رضایتمند باشد بهتر می‌تواند در جهت جلب رضایتمندی مشتریان اقدام کند. هم‌راستا کردن با پتانسیل‌های موجود و همچنین با استفاده از پتانسیل‌های حداکثری مجموعه ایساکو قطعا می‌توان در کسب رضایتمندی مشتریان موثر واقع شد.
مدیرعامل شرکت ایساکو در ادامه به برخی تغییرات در مجموعه شرکت ایساکو پرداخت و گفت:  قطعا این تغییرات را از شرکت همگام شاهد خواهید بود ضمن اینکه اقدامات موثری در حوزه رضایتمندی مشتریان، سیستم نوبت‌دهی، ارتباط با مشتری، تشخیص صحیح ایرادات، پذیرش به موقع و کسب رضایتمندی مشتریان در کیفیت خدمات به مشتریان اجرایی خواهیم کرد. 

درک نیازهای مشتری 
مدیرعامل شرکت ایساکو روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: امروز مشتری باید بتواند به سهولت وارد مراکز خدمات پس از فروش شود و نباید برای دریافت خدمات پس از فروش با سختی و زحمت مواجه شود. باید باور کرد اگر مشتری نیاز خود را از شبکه خدمات پس از فروش شرکت دریافت نکند قطعا این نیاز را از جاهای دیگر تامین خواهد کرد که مسلما به لحاظ عدم تخصص در ارائه این خدمات، مشکلاتی برای مشتری ایجاد خواهد شد. امروز مجموعه‌های خدمات پس از فروش نباید با دست‌های خود بازار خاکستری را تقویت کنند زیرا سهمی که در بازار وجود دارد مربوط به بازار گروه صنعتی ایران خودرو و برای آن هزینه شده است  از این رو باید این مجموعه بتواند چنین پتانسیلی را جذب کند.
وی افزود: گروه صنعتی ایران خودرو به‌خصوص شرکت ایساکو هم‌اکنون از دانش بسیاری برخوردار است که در راستای ارائه خدمات موفق به مشتریان باید این دانش را به دانایی تبدیل کند. دانش بسیار زیادی که امروز در این مجموعه وجود دارد در صورتی که به دانایی تبدیل شود برگ برنده مدیران اجرایی صنعت کشور خواهد بود تا بتوانند به صورت عملیاتی خدمات موثری را متناسب با رضایتمندی و نیاز مشتریان ارائه کنند.
حسینی همچنین پرسشی  مبنی بر اجرای طرح اصالت قطعات گفت: استقبال بسیار خوبی از این طرح صورت گرفته است؛ به طوری که تا ماه گذشته حدود 110 هزار پیامک در خصوص اصالت قطعه به شرکت ارسال شده و  در ماه  جاری این رقم رو به  ازدیاد است.
وی در ادامه در خصوص سود آوری نمایندگی‌ها اظهار داشت: اینکه عنوان می‌شود خدمات هزینه است مورد قبول  نیست البته خدمات می‌تواند کسب و کار پردرآمدی باشد، منتهی به دلیل تحریم‌ها و شرایط خاص کشور بخشی از مراجعات شبکه به سمت خدمات غیرتخصصی رفته است البته در تلاش هستیم تا این خدمات خارج از شبکه به شبکه بازگردانده شود؛ قطعا با بازگشت این خدمات این فرایند سودآور خواهد شد.

بهبود کیفیت در سال‌های گذشته
وی همچنین درخصوص توسعه شبکه خدمات پس از فروش گفت: توسعه کیفی از اهم برنامه‌های شرکت  است  هر چند توسعه کمی نیز موردنظر است اما معتقدیم که چنانچه بین 766 نمایندگی شرکت که خدمات ارائه می‌کنند،  اگر 400 نمایندگی برتر داشته باشیم بسیار بهتر است که 800 نمایندگی داشته باشیم و خدمات آنها زیر حد استاندارد باشد. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در نظر داریم پتانسیل موجودی شرکت را قوی‌‌تر کنیم و نهایت استفاده را برای ارائه بهترین خدمات داشته باشیم و البته در کنار آن بحث توسعه را نیز دنبال خواهیم کرد. 
حسینی در پاسخ به این پرسش که کیفیت قطعات کدام محصولات ایران خودرو در این 2 سال اخیر بهبود یافته است، عنوان کرد: طبق آمار و بررسی کیفی که از قطعات به عمل آمده، در تمامی گروه‌های تولیدی کیفیت قطعات مثبت بوده و خوشبختانه هیچ‌کدام از خودروهای تولید شده توسط ایران خودرو شامل بی‌کیفیتی قطعات نشده است. کیفیت قطعات خودروهای این شرکت پس از مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 بهبود یافته است اما همچنان با قاطعیت نمی‌توان گفت بهترین کیفیت را دارد.
مدیرعامل ایساکو گفت: البته در این خصوص باید مشتریان پاسخگو باشند. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته و همچنین سیستم جدیدی که در ایساکو ایجاد شده و آن نظرخواهی از مشتریان 24 ساعت پس از تحویل قطعه خودرو است، به این نتیجه رسیده‌ایم که کیفیت‌ها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.
حسینی در ادامه بیان کرد: از 2 سال پیش بهبود کیفیت قطعات ایران خودرو آغاز شده و تاکنون بهبود کیفیت قطعات تولیدی روزبه‌روز بهتر شده است، اما همچنان برای دستیابی به نقطه 100 درصدی راه زیادی مانده است و در این راه باید تلاش و جدیت بیشتری به خرج دهیم.


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید هزینه تعمیرات و نگهداری خودروهای پژو کاهش می یابد
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو