مسابقه فرمول یک برزیل 2015 برگزار شد

تلاش فراری، لجبازی همیلتون

پس از یک مسابقه پر افت‌و‌خیز در مکزیک و خارج شدن چهار نفر از راننده‌ها که دو نفر از آن‌ها متعلق به تیم فراری بودند، تیم‌ها سعی خود را برای خوش درخشیدن در دو مسابقه پایانی آغاز کردند. فراری پس از تغییراتی که در خودروی خود داده بود و هیچ نتیجه‌ای در مسابقه قبلی نگرفته بود، مجبور به استفاده از موتور قبلی روی خودروهای خود شده و دیگر همه چیز برای جبران مهیا بود. اما برای تایم‌گیری این مرسدس‌ها بودند که جایگاه ثابت خود را نگه داشتند و مانند پنج مسابقه قبلی، نیکورزبرگ بود که پل پوزیشن یا جایگاه نفر اول خط استارت را کسب کرد.

کد : 797
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394
print
نظرات : 0
تلاش فراری، لجبازی همیلتون

جواد اسدی-پس از یک مسابقه پر افت‌و‌خیز در مکزیک و خارج شدن چهار نفر از راننده‌ها که دو نفر از آن‌ها متعلق به تیم فراری بودند، تیم‌ها سعی خود را برای خوش درخشیدن در دو مسابقه پایانی آغاز کردند. فراری پس از تغییراتی که در خودروی خود داده بود و هیچ نتیجه‌ای در مسابقه قبلی نگرفته بود، مجبور به استفاده از موتور قبلی روی خودروهای خود شده و دیگر همه چیز برای جبران مهیا بود. اما برای تایم‌گیری این مرسدس‌ها بودند که جایگاه ثابت خود را نگه داشتند و مانند پنج مسابقه قبلی، نیکورزبرگ بود که پل پوزیشن یا جایگاه نفر اول خط استارت را کسب کرد. همه چیز در استارت به نفع رزبرگ بود و پشت سر او خودروهای فراری بودند که با یک پرش عالی، جایگاه خود را چند قدم بالا آوردند. در ادامه نیز بوتاس، راننده تیم «ویلیامز» با یک سبقت هیجان‌انگیز از کناره پیست، ریسک را به حداکثر خود رساند، سبقتی موفق که هیچ برخوردی را در پی نداشت.

جدال در پیست
تقریبا همه راننده‌ها با لاستیک نرم استارت زدند اما پس از دور دهم به نوبت و با فاصله‌ای کم، لاستیک‌ها را با لاستیک‌های مدیوم یا متوسط تعویض کردند. پس از پیت استاپ اول، هیجان اصلی با تعقیب لاستیک به لاستیک همیلتون در پشت سر نیکورزبرگ شروع شد و تا چند دقیقه این لجبازی همیلتون تنها تصویر پخش شده در نمایشگرها و صفحه‌های تلویزیون بود. تیم مکررا اعلام می‌کرد که دست از این تعقیب و گریز بردارند و روال معمول را ادامه دهند، اما همیلتون که در رقابت‌های قبلی نیز ثابت کرده که میانه خوبی با ادامه دادن در پشت رزبرگ و دوم شدن ندارد، این کار را به ‌صورت متوالی ادامه می‌داد تا اینکه خود او اعلام کرد که عمر لاستیک‌ها در حال کم شدن است و فاصله‌اش را بیشتر کرد. نفرات پشت سر او هم راننده‌های «ردبول» در حال لپ شدن بودند و امیدها کاملا از ردبول ناامید شد. سباستین وتل و هم‌تیمی ‌او کیمی‌ رایکونن هم فاصله را بین خود کم کرده بودند و مانع سبقت دیگران بودند و نسبتا نتایج خوبی را کسب کردند. هرچند فاصله 13 ثانیه‌ای وتل با همیلتون همچنان زیاد محسوب خواهد شد، اما نکته مثبت آن جابه‌جایی‌هایی بود که در پس تیم فراری اتفاق افتاده بود، هرچند در طول مسابقه هیچ سبقتی از آن‌ها گرفته نشد و جایگاه ثابتی داشتند.

لوتوس‌ها، کارکشته‌های بیرون پیچ
در ادامه به لوتوس می‌پردازیم. راننده‌های لوتوس را می‌توان به عنوان اساتید سبقت‌های بیرون پیچ دانست و اغلب سبقت‌های خود را در پیچ‌های متوالی 1 و 2  به این سبک می‌گرفتند. به هر حال در دورهای پایانی مسابقه، لوییس همیلتون سرسخت نیز مجبور به پذیرفتن ماجرا بود و فاصله خود را از 0.8 ثانیه به 5 ثانیه با نفر اول رساند و اجازه داد رزبرگ روزهای خوشی را در پایان فصل 2015 تجربه کند و خود او به مقام دوم راضی شد. مقام‌های سوم و چهارم نیز به هم‌تیمی‌های مستعد فراری، سباستین وتل و کیمی‌ رایکونن رسید تا بخشی از اتفاقات تلخ «گرند پری» قبلی را در مکزیک جبران کنند. اما جایزه بدشانس‌ترین راننده در مسابقات اخیر فرمول یک را می‌توان به کارلوس ساینز، راننده 23 ساله اسپانیایی تورو روسو اهدا کرد! ساینز که در گرند پری روسیه دچار تصادفی شدید اما بدون جراحات شده بود، در گرند پری دو روز پیش برزیل نیز دچار مشکلی در خودروی خود شد و در همان دور گرم کردن خودرو، داوطلبانه به گاراژ تیم رفت و مسابقه را از آن جا دنبال کرد. تا شاید گفته غلط یکی از دوستان، درست درآمده باشد! سخنی عجیب درباره این که فرمول یک تنها بر شانس پایدار است!


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید تلاش فراری، لجبازی همیلتون
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو