برنامه‌های مزدا برای موفقیت در بازار خودرو

آرزوهای بزرگ خودروساز کوچک

مزدا در سراسر جهان سه کارخانه تولیدی دارد که همگی تقریبا تا حداکثر ظرفیت خود کار می‌کنند. مدیرعامل این شرکت بر این باور است که آنها می‌توانند میزان تولید مزدا را تا 1.65 میلیون واحد افزایش دهند. مزدا برخی از کم‌مصرف‌ترین موتورهای احتراق داخلی جهان را تولید می‌کند و قادر است این تکنولوژی را به سایر کمپانی‌های خودروسازی دیگر نیز بفروشد.

کد : 879
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آذر 1394
print
نظرات : 0
آرزوهای بزرگ خودروساز کوچک

علی منصوری-مزدا جوهره برند خود را «تجلیل از رانندگی» معرفی کرده است. این پیام نشان‌دهنده آن است که مزدا تنها به دنبال ارائه خودروهایی با عملکرد بالا نیست. به ادعای این کمپانی انتخاب یک مزدا مایه اطمینان و افتخار صاحبش خواهد بود و راندن یک مزدا به انگیزه برای چالش‌های جدید می‌انجامد. در حال حاضر مزدا تقریبا سالانه 1.5 میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند و به عنوان مثال تنها دو درصد از فروش خودروهای جدید در بازار آمریکا را تشکیل می‌دهد. این نکته تا حدی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد چراکه خودروهای مزدا در اغلب جاده‌ها در سراسر جهان به چشم می‌خورند. 
به گفته مازامیچی کوگایی، مدیرعامل مزدا، نکته کلیدی برای یک خودروساز کوچک مانند مزدا این است که همواره نسخه‌های به‌روز شده محصولاتش را به بازار عرضه کند. او این هفته برای معرفی نسخه به‌روز شده خودروی شاسی‌بلند CX-9 مزدا در نمایشگاه لس‌آنجلس حاضر شده است. وقتی خبرنگار روزنامه لس‌‌آنجلس‌تایمز از او پرسید که آیا کمپانی مزدا نباید به دنبال فروش بیشتر باشد پاسخ داد: «حجم فروش تنها شاخص حائز اهمیت نیست. ما باید فروش درستی داشته باشیم. اگر ما افزایش سهم بازار را هدف قرار دهیم، اصلا بعید نیست در دام تولید محصولات با کیفیت پایین بیفتیم. این تنها می‌تواند هدفی کوتاه‌مدت و نزدیک‌بینانه باشد. آن‌چه ما به آن نیاز داریم کسب اطمینان از این موضوع است که عمر محصولات‌ موجودمان در بازار طولانی نشده باشد. وقتی مشتریان ما آمادگی خرید محصولی جدید را داشته باشند ما یک خط تولید جدید نیاز خواهیم داشت.»
به گزارش «دنیای خودرو» مزدا در سراسر جهان سه کارخانه تولیدی دارد که همگی تقریبا تا حداکثر طرفیت خود کار می‌کنند. کوگایی بر این باور است که آنها می‌توانند میزان تولید مزدا را تا 1.65 میلیون واحد افزایش دهند، اما اگر مزدا در پی تولیدی بیش از این باشد نیازمند سرمایه‌گذاری کلان در کارخانه‌های تولیدی جدید خواهد بود. اگر مزدا چنین نیازی را احساس نمی‌کند، چرا باید چنین کاری انجام دهد؟ در حال حاضر مزدا هیچ محصول هیبریدی، پلاگین یا تمام الکتریکی در خط تولید خود ندارد. البته کوگایی می‌گوید این مساله اصلا برای او نگران کننده نیست. مزدا برخی از کم‌مصرف‌ترین موتورهای احتراق داخلی جهان را تولید می‌کند و قادر است که این تکنولوژی را به سایر کمپانی‌های خودروسازی دیگر نیز بفروشد. در عوض مزدا می‌تواند از سایر تولیدکنندگان رانشگرهای بدون آلایندگی را که نیازمند تصویب قوانین جدید هستند، تامین کند. به طور مشخص مزدا موافقتنامه‌ای برای یک همکاری طولانی‌مدت با تویوتا امضا کرده که براساس آن می‌تواند از فناوری موتورهای هیبریدی یا هیبریدی پلاگین آن استفاده کند. هرچند این احتمال وجود دارد که مزدا تمهیدی در آستین خود داشته باشد. اخیرا این خودروساز ژاپنی کانسپت حیرت‌انگیز RX  ویژن را معرفی کرد- خودرویی که خیره‌کنندگی‌اش کم از جگوار XK-E ندارد که بیش از پنجاه سال پیش همه نظرها را به خود جلب کرده بود. آن‌چه درباره RX می‌دانیم این است که در صورت تولید، یک موتور چرخشی را زیر کاپوت‌ خود خواهد داشت. از آنجا که مزدا پیش از این مدل‌های RX-7 و RX-8 راه به بازار کرده، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که مزدا این کانسپت جدید را با عنوان RX-9 به بازار عرضه خواهد کرد. 
کیوشی فوجیوارا، معاون ارشد بخش تحقیق و توسعه مزدا بعد از رونمایی این کانسپت اعلام کرد: «تمام مدل‌های قبلی RX-7 دو نفره بودند یا این‌که خودروهایی با ظرفیت 2+2 به شمار می‌آمدند. از سوی دیگر خودروهای RX-8 خودروهایی با چهار صندلی هستند. با این حساب خودروهای RX-9 باید خودروهایی با 6 سرنشین باشند. کانسپت ویژه، خودرویی دو نفره است. حالا خودتان حساب کنید کدام عدد برای این خودرو مناسب است.» پس جای هیچ شبهه‌ای باقی نمی‌ماند که ویژن نیز از سری مدل‌های RX-7 خواهد بود. فوجیوارا در ادامه گفت که این خودرو موتوری توربوشارژ دارد و به لحاظ عملکرد به پورشه کیمن شبیه است. این به آن معناست که موتور ویژن دست‌کم 250 اسب بخار نیرو تولید می‌کند که بیشتر از دو برابر بازده RX-7 اولیه است که در سال 1979 به بازار آمد. مازامیچی کوگایی، مدیرعامل مزدا نیز به شایعات مربوط به ویژن دامن زد. «ما در حل بررسی فناوری موتورهای چرخشی خود هستیم. این موتور می‌تواند از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده کند و همچون یک سیستم دوگانه‌سوز عمل کند که از هیدروژن به گازوئیل قابل تغییر است. ما همچنین می‌توانیم از موتورهای چرخشی برای شارژ باتری‌ها به‌عنوان توسعه‌دهنده گستره حرکت در خودروهای الکتریکی بهره بگیریم.»    
تصور کنید این مدل RX، با دو صندلی و یک موتور چرخشی توربوشارژ که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند، چه‌قدر می‌تواند جذاب و خواستنی باشد.  


 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
اولین موافق باشید.
اولین مخالف باشید.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 0 نظر
مرتب سازی براساس

اولین نظر دهنده باشید آرزوهای بزرگ خودروساز کوچک
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس
سورن ایران خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو