رنو وسوداي توليد خودروي ارزان در ايران

رنو مي تواند محصولاتي همچون  کويد را به عنوان رقيب تيبا يا پرايد و نسل دوم ال 90 ( رنو سيمبل ) را به عنوان رقيب خودروهاي  دنا  يا پژو 301 توليد کند. در اين صورت در شرايط  يکسان رنو به رقيبي خطرناک براي دو غول جاده مخصوص تبديل  خواهد شد. همچنين رنو مي تواند محصولات سطح بالاتر برند خود همچون مگان يا کليو  يا محصولات رده متوسط  نيسان را  در اين سايت ها توليد کند. در آن صورت رنو به تهديدي جدي براي خودروسازان چيني  تبديل  خواهد شد.

کد : 987
تاریخ انتشار : يکشنبه 15 آذر 1394
print
نظرات : 2
رنو وسوداي توليد خودروي ارزان در ايران

   به نظر رنو به طور جدي  به دنبال خريد يکي از سايت هاي توليدي خودرو در ايران است. طبق شنيده ها پارس خودرو  يا  يکي از  سايت هاي توليدي ايران خودرو مد نظر رنو است. البته بايد ديد غول هاي جاده مخصوص تحمل قسمت کردن سفره خود را با  يک توليد کننده کلاس جهاني دارند يا خير ؟ به نظر نمي رسد ايران خودرو يا سايپا از اين پيشنهاد استقبال کنند. زيرا در  صورت وارد شدن رنو به جمع توليد کنندگان مستقل خودرو در ايران، مشکلات اين دوغول جاده مخصوص  بيش از پيش هويدا  خواهد شد.
رنو مي تواند محصولاتي همچون  کويد را به عنوان رقيب تيبا يا پرايد و نسل دوم ال 90 ( رنو سيمبل ) را به عنوان رقيب خودروهاي  دنا  يا پژو 301 توليد کند. در اين صورت در شرايط  يکسان رنو به رقيبي خطرناک براي دو غول جاده مخصوص تبديل  خواهد شد. همچنين رنو مي تواند محصولات سطح بالاتر برند خود همچون مگان يا کليو  يا محصولات رده متوسط  نيسان را  در اين سايت ها توليد کند. در آن صورت رنو به تهديدي جدي براي خودروسازان چيني  تبديل  خواهد شد. به نظر رنو بايد يک راه حل بينا بين را انتخاب کند تا بتواند از زير فشار لابي  که مانع فروش يکي از کارخانجات  جاده مخصوص به  وي  است عبور کند. مثلا رنو مي تواند در صورت خريد يکي از سايت هاي ايران خودرو يا پارس خودرو از  شبکه خدمات پس از فروش ايران خودرو يا سايپا استفاده کند تا بخشي از درآمد خود را به اين شرکت ها واگذار کند. البته به  شرطي که اين درآمد براي جاده مخصوصي ها راضي کننده باشد. 
به هر صورت رنو براي رسيدن به هدف خود راه بسيار سختي  را در پيش رو دارد و عبور از لابي جاده مخصوص ها  کاري سخت و پر تنش است. اما اگر اين امر اتفاق بيفتد مطمئنا يکي از  بهترين اتفاقات براي صنعت خودروي ايران رقم خواهد خورد. تجربه رنو با داچياي روماني  يا فولکس واگن با اشکوداي چک   نشان دهنده آينده روشن  پروژه سرمايه گذاري يک شرکت اروپايي در صنعت خودرو  است. چنانچه به عنوان مثال پارس خودرو به  رنو  واگذار شود در بهترين حالت مي توان آينده بسيار موفقي مانند آينده داچيا را براي اين شرکت متصور بود و در بدترين حالت  نيز به سرنوشت توفاش  ترکيه دچار خواهد شد  که بسيار بهتر از وضع و حال خودروسازان جاده مخصوصي خودمان است.  به هر صورت اميد واريم اين اتاق رخ دهد وطلسم  فروخته شدن کارخانجات خودروسازي به شرکت‌هاي تراز اول جهاني شکسته  شود. به يقين تمامي آگاهان و متخصصين حوزه خودرو بدون حب و بغض ومقاصد سياسي به صنعت خودرو کشور و آينده پيش  روي آن نگاه مي کنند. بهترين راه و مناسب ترين گزينه براي نجات صنعت خودروي ايران و رسيدن به شکوفايي واگذاري آن به  خودروسازان جهاني است. در آن صورت ديگر صنعت خودرو مجبور نخواهد بود تا ابد زير چتر حمايت دولت باشد و از حالت  پير بچگي فعلي به مرحله شکوفايي مي‌رسد. 
وصل شدن به زنجيره توليد خودروسازان شماره يک تا  10  جهان  تنها راه نجات  صنعت خودروي ايران است. اگر نه در 5 سال آينده خودروسازي ايران در امواج خروشان صنعت خودروي چين غرق خواهد شد. اژد ه هاي خفته صنعت خودروسازي چين چند سالي است  بيدار شده. هيچ صنعت خودروسازي به بلوغ  نرسيده اي، همچون  صنعت خودروي ايران، در برابر نقدينگي سرشار، قيمت هاي رقابتي  و پيشرفت روز افزون  صنعت خودروي چين تاب تحمل  نخواهد آورد. مگر اينکه خود را به زنجيره توليد و فروش يکي از 10 غول اول  خودرو سازي دنيا وصل کند. اکنون رنو /  نيسان عنوان پنجمين خودروساز جهان  را بعد از تويوتا، فولکس، جنرال موتورز  و کيا / هيونداي در اختيار دارد.  

 ارسال نظرات

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
 
andموافق
این را دوست ندارم.
تصویر امنیتی
کد فوق را در فیلد زیر را وارد نمایید
نمایش 2 نظر
مرتب سازی براساس

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 12/09/2015 11:32:53

درست میفرمایید. حق با شماست.
تازه این لوگان با اون همه گرونی، اگر تو جاده گردگیرش پاره بشه تمام مایعاتش سریعا خالی میشه و موتور میسوزه. این هم شاهکار دیگری از فرانسه!!!!!

profileimage
نام کاربری
ارسال شده در در 12/08/2015 00:34:48

یاد اون ماجرای L90 افتادم قرار بود خودروی ارزان باشه و برای کم درآمد ها و آخرش دیدیم چطور شد این هم باز همون فیلمه و به اسم ارزان و افراد جامعه باز کیسه دوخته شده

سورن ایران خودرو
ایران خودرو دیزل
تلگرام
تبلیغ دی اس

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو